Aftrek hypothecaire lening en verhuis

axflow
Topic Starter

Aftrek hypothecaire lening en verhuis

#1 , 20 aug 2014 06:44

Hallo,

In 2013 een handelspand gekocht waar voor de financiering een hypothecaire lening werd aangegaan. Hier wonen wij reeds 1 jaar. Vanwege de rust zouden wij graag een appartement wat verder huren. De woonst in het huidige handelspand zouden wij graag gebruiken als magazijn. De vraag is: kunnen wij onze hypothecaire aftrek behouden voor onze lening als wij iets anders huren?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 20 aug 2014 20:17

zie http://financien.belgium.be/nl/particul ... en_woning/" onclick="window.open(this.href);return false;
k ga in de loop van 2012 een lening aan die de aankoop van een woning die ik op 31 december 2012 zelf betrek, financiert. In 2013 bewoon ik de woning niet meer zelf, maar verhuur ik de woning. Blijven de bestedingen van de lening vanaf dat belastbaar tijdperk recht geven op de belastingvermindering voor enige en eigen woning?

Ja.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

axflow
Topic Starter

#3 , 20 aug 2014 20:23

Hartelijk dank voor je antwoord. Ik had zelf al een casus opgezocht die eenzelfde antwoord gaf, maar twijfelde naar de voorwaarde enige en eigen woning toe.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”