Ik heb mijn aangifte gedaan met tax-on-web, maar heb daar geen bewijs van. Het gaat over inkomstenjaar 2009 en 2010. Er is bedrijfsvoorheffing afgehouden van mijn loon. Ik ben dat jaar verhuisd en veranderd van werk, ik dacht eerst dat het daar iets mee te maken had....
Ik heb op de site van testaankoop gelezen dat je best kunt wachten tot eind 2012 voor je iets laat weten aan de fiscus (voor inkomstenjaar 2009) en dat je dan, als je alles volgens het boekje hebt gedaan, inderdaad een serieus bedrag kunt ontvangen.
Ik ga nu alleszins nog even wachten en zien of ik iets krijg voor inkomstenjaar 2010.
Inkomstenjaar diende ingediend te worden in 2010. De fiscus had in principe tijd tot 30/06/2011 om je een aanslag te sturen.
Op dit moment is belangrijk dat je vaststelt wanneer/of je een aangifte indiende.
Als je zelf met tax on web de aangifte deed dan betekent dit dat je (normaal) met je e-ID toegang kan krijgen tot je gegevens bij de fiscus.
Log met je e-ID in op de volgende link:
https://eservices.minfin.fgov.be/portal ... en/welcome" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan krijg je al je fiscale documenten te zien.
Onder 'gegevens en documenten' klik je op 'documenten'.
Dan kan je ook vaststellen of daar een aangifte in zit voor dat inkomstenjaar 2009 (aanslagjaar 2010) (onderste venster 'ontvangen ivm uw dossier).
Kijk eveneens of daar geen belastingafrekening (aanslag) inzit voor dat inkomstenjaar 2009! (bovenste venster 'aan u toegestuurd').
Controleer dat eerst en noteer de datum dat je die aangifte verrichtte(en er geen aanslagbiljet te vinden is). In dit geval zorg dat je dit scherm 'documenten' afdrukt zodat je kan bewijzen dat er geen aanslag inzit.
Als de aangifte tijdelijk en effectief gebeurde dan behaal je de jackpot: terugbetaling van alle ingehouden bedrijfsvoorheffing.
Al wat nodig is om het kwaad te laten triomferen, is dat goede mensen niets doen (Edmund Burke)