Terugvordering BTW - verwerping + tegenvoorstel

Zelfstandige
Topic Starter

Terugvordering BTW - verwerping + tegenvoorstel

#1 , 02 apr 2012 12:34

Om een lang verhaal kort te maken :-)

Vorig jaar werd er in vak 62 een bedrag X ingevuld ter terugvordering met betrekking tot de BTW op verkoopfakturen van afhandeling dubieuze vorderingen.

Dit bedrag X bestond uit verschillende bedragen waarvan enkele niet konden weerlegd worden.
Het BTW kantoor verworp heel de terugbetaling, maar we mochten een tegenvoorstel doen.

Met het tegenvoorstel blijkt dat wij recht hebben op een grotere aftrek, zijnde bedrag Y
Met de nodige controles van het BTW kantoor, krijgen wij heden een schrijven waarin staat dat hij terugkomt op het verworpen bedrag en toch bedrag X zal uit betalen.

Mijn vraag :
- Aangezien ons tegenvoorstel groter blijkt te zijn dat het oorspronkelijk ingediend bedrag, en wij hier alle bewijzen van hebben neergelegd ... kan de BTW instantie dan terugkomen op hun verwerping van het oorspronkelijk ingebracht bedrag ? Of hebben wij nu toch recht op bedrag Y

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Zelfstandige
Topic Starter

#2 , 12 apr 2012 11:22

Aangezien niemand mij hier kan verder helpen ...

Waar zou ik dan enig antwoord kunnen vinden ?

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”