Geen schuld meer en dan plots weer wel

Biebel
Topic Starter

Geen schuld meer en dan plots weer wel

#1 , 27 jan 2012 09:49

De invordering van verkeersbelasting is sinds 01/01/2011 naar de Vlaamse Belastingdienst gegaan.
Ik vroeg bij hen op of ik nog een schuld had van de vorige jaren.

Op 09/02/2011 werd me bevestigd dat er geen openstaande schulden meer waren bij de vlaamse Belastingdienst.

Nu heb ik eind december plots een brief gekregen dat er nog (deels) verkeersbelasting voor de aanslagjaren 2007, 2008 en 2009 open staat, met de vraag onmiddellijk tot betalingen over te gaan.
Dit hadden ze begin 2011 ook al kunnen zeggen dus.

Heeft hun bevestiging van 09/02/2011 (dat er geen schuld was) tot gevolg dat ik hier onderuit kan? Hebben zij hiermee afstand van schuldvordering gedaan?

Versta me niet verkeerd, als ik moet betalen zal ik betalen, maar ik wil graag weten wat vanuit juridisch oogpunt kan. Ik heb immers intussen andere afbetalingsplannen lopen voor mijn maximale budget, zodat dit er nu zo plots moeilijk bij kan genomen worden.

Alvast bedankt voor het antwoord!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 27 jan 2012 18:46

De invordering van verkeersbelasting is sinds 01/01/2011 naar de Vlaamse Belastingdienst gegaan.
...
Op 09/02/2011 werd me bevestigd dat er geen openstaande schulden meer waren bij de vlaamse Belastingdienst.
...
Nu heb ik eind december plots een brief gekregen dat er nog (deels) verkeersbelasting voor de aanslagjaren 2007, 2008 en 2009 open staat
De aanslagjaren 2007, 2008 en 2009 dateren nog van voor de overheveling van de bevoegdheid naar de gewesten. Het betreft dus geen belastingschuld aan de Vlaamse belastingdienst (waar U dus mogelijk geen schulden hebt), maar wel aan de federale.

Biebel
Topic Starter

#3 , 30 jan 2012 11:01

Bedankt voor het snelle antwoord. Strikt genomen klopt dit, en dus zal ik tot betaling over gaan.

Vriendelijke groeten

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”