Kinderen ten laste... tot wanneer?

Luc B.
Topic Starter

Kinderen ten laste... tot wanneer?

#1 , 11 dec 2011 12:23

Enkele maanden terug heb ik mijn kinderen (studenten, 19 en 21) een schenking gedaan op hun spaarrekening. Dit werd geakteerd door de notaris
Nu hoor ik iemand praten over het feit dat ik moet oppassen dat mijn kinderen nog ten laste blijven bij de belastingsaangifte van mij en mijn echtgenote.
Kan het zijn dat de combinatie van een vakantiejob samen met een deel intrest uit kapitaal (mogelijks verplicht aan te geven door di Rupo) ervoor zorgt dat opeens die kinderen niet meer ten laste zijn...??? Zo ja, waar vind ik die barema's?
Hartelijk dank voor jullie adviezen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 dec 2011 15:08

Een kind mag maximum € 2.890 netto bestaansmiddelen (bestaansmiddelen = alle inkomsten uit welke aard ook) genieten in inkomstenjaar 2011 indien het ten laste is van gehuwden. Voor een kind ten laste van een alleenstaande bedraagt dit € 4 170 en voor een gehandicapt kind ten laste van een alleenstaande bedraagt dit € 5 290.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”