Hoe ga je te werk om te weten te komen voor wat en hoeveel belastingen je moet betalen
en hoe hou je de belastingen laag?
Wij zijn een nieuw samengesteld gezin met kinderen.
Ik werk full time, mijn man is zelfstandig, wij hebben elk een huis en mijn man heeft nog 1 lening voor zijn woning.
Zijn bvba betaalt de sociale bijdrage. Wij verhuren het tweede huis niet daar wij genoodzaakt zijn daar elk we naar toe te gaan.
Doch wij komen niet rond en zijn genoodzaakt telkens aan de spaarcenten te komen voor de belastingen te betalen. Blijkbaar komt dit
omdat de rsz wordt betaald door de bvba en dat op onze prive een bedrag huurgeld komt voor het bedrijf. Wij leven eerder sober en werken graag maar willen nu ook niet onze spaarcenten aan de belastingen geven....
Misschien een oplossing mogelijk?
Zou het goed zijn om een opbrengstwoning te kopen dus te gaan lenen (een deeltje) en met spaarcenten te renoveren (daar mijn man een groot deel dit zou kunnen verbouwen) zodat wij meer inkomsten hebben van studentenkoten en als de lening eraf is dat wij eigenlijk meer inkomen hebben? Als er vanonder een handelsruimte in zit, wat wordt dit belast? Worden de studentenkoten belast als je weet dat wij al eigendom hebben? Hoe wordt dit berekend?
Heel veel dank om te antwoorden!!!