getrouwd, scheiding goederen, schuldbemiddeling, belastingen

bangemama
Topic Starter

getrouwd, scheiding goederen, schuldbemiddeling, belastingen

#1 , 06 jun 2011 17:58

wij moeten onze belastingsbrief invullen samen maar moeten hem laten scheiden, mijn man zit in schuldbemiddeling en ik zou mijn deel moeten krijgen van de terugtrek van belastingen, maar hier zitten we met enkele vragen

hoe invullen en de vraag stellen en alle documenten in bijlage bij doen?
wat met splitsing, is dit de helft of wordt aan de hand van de bijlage alles apart berekend?

iemand een idee?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 06 jun 2011 19:35

Het is best dat u zich rechtstreeks wendt tot het Controlekantoor van Belastingen , die als afzender op uw belastingbrief staat. Leg daar uw probleem uit en vraag een uitsplitsing van de berekening.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

dumpie

#3 , 20 jun 2011 17:10

Vandaag de eerste keer onderhoudsgeld ontvangen van mijn echtegenoot waarvan ik aan het scheiden ben.
Hij staat momenteel al 1750 euro achter met onderhoudsgeld.
Doordat hij vorige maand in collectieve is gegaan is hij nu verplicht om te betalen maar moet dit gebeuren via mijn advocaat om.
De eerste betaling is vandaag binnengekomen.250 euro maar daar gaat 50 euro van naar de advocaat voor erelonen en haar werk.
Ik weet dat dit normaal is want zij moet het ontvangen en doorstorten op mijn rekening.Dit is wel door de koppigheid van mijn echtgenoot door niet willen te betalen.
Het onderhoudsgeld moet ik wel in de belastingen inbrengen en word er op belast.Mijn echtgenoot kan die ook inbrengen en krijgt 80 procent terug.Dus weeral doe ik verlies.
Kan ik de advocaatkosten inbrengen in de belastingen van het deel dat ik moet betalen om het onderhoudsgeld te verkrijgen?

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”