Goede avond!
Momenteel ben ik een student van 22 jaar, ongeveer 9 jaar geleden hadden mijn ouders voor mij een zichtrekening van Y geopend (nu X)
Eigenlijk werd er nooit gebruik gemaakt van deze rekening, buiten een paar maanden, daarna werd er een rekening geopend via Z aangezien ik een spaarboekje kreeg. Ik ging er vanuit dat mijn ouders de X rekening geschrapt hadden, dit blijkt dus uiteindelijk een misverstand geweest te zijn waardoor deze rekening bleef bestaan. Na 9 jaar niets meer gehoord te hebben met de gedachte dat de rekening weg was, kreeg ik gisteren plots een telefoontje van X... "U hebt nog een openstaande schuld van - 50 euro", Blijkbaar werden er dus elk jaar kosten afgehouden aangezien de rekening nog openstond, maar jarenlang niets mee gedaan werd, ook mijn kaart heb ik al 9 jaar niet meer.
Kan X dit opeisen na 9 jaar niets gehoord te hebben van deze bank en heel die tijd niets gedaan te hebben met die rekening? 9 jaar geleden was ik dus ook 13 jaar, ik kan me niet herinneren dat er toen jaarlijkse kosten verbonden waren aan de zichtrekening, die is bij de meeste banken gewoon gratis tot 25 jaar...
Alvast erg bedankt!
Groetjes,
N