Bij phishing mails is juist de naam van de bank belangrijkste. Zo worden anderen ook gewaarschuwd.
Natuurlijk wordt hier de bank niets verweten. Het is de TS die de fout gemaakt heeft op een dubieuze link te klikken.
Nooit codes doorgeven!!!
zie ook # 5 Bosprocureur : is niet bank gerelateerd.
TS vraagt zelf wat kan ik tegen de bank beginnen ? Hij legt tussen de regels in de schuld (?) bij de bank. Het is hijzelf die er in is getrapt.
Is onbegrijpelijk : zo gezegde IT'er van de bank meldt hem dat ze geld van zijn rekening aan afhalen zijn. Een bank die dat ziet, zal ogenblikkelijk ingrijpen en niet u eerst verwittigen? Zij zullen dan ook wel uw rekeningnr. vermelden als u klant bent bij die bank.
En dan € 50.000.00 op uw bankrekening ??
Een bank kan in zulke gevallen ( indien zoals u zegt ) eerst wel degelijk uw rekening blokkeren.
Banken ( en zeker deze bank ) melden steeds regelmatig hun klanten nooit code of bankrekeningnrs. door te geven; de banken zelf zullen dat niet vragen dat vermelden zij in berichten.