Betaling gedaan op verkeerde rekening nr

Helder Gomes
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Betaling gedaan op verkeerde rekening nr

#1 , 24 jan 2020 14:51

Ik kwam vandaag net te weten dat ik een betaling heb gedaan op een verkeerd rekening nr. Deze overschrijving was dus al op 16 januari gebeurd ! Heb mijn bank hierover ingelicht ! Ze kunnen de andere bank contacteren om hun klant aan te manen om het geld terug te storten.
Is het normaal dat mijn bank hiervoor kosten aanrekent ?? Ik probeer nu de persoon in kwestie te bereiken om verdere escalatie te voorkomen, maar heb voorlopig nog geen antwoord gehad, de ellende is ook maar vandaag begonnen ! Ik wil nogmaals benadrukken dat ik zelf in de fout ben gegaan door de overschrijving niet te controleren. Hoelang moet ik wachten om de procedure toch via de bank op te starten?? Alvast bedank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15962
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jan 2020 15:15

Ja ze mogen dit rekenen, het is niet hun schuld of verantwoordelijkheid.

Hou rekening mee dat dit SOMS wat kan duren eer dit is opgelost is .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”