Ik heb recent iets verkocht als consument en heb hiervoor een als betaling een overschrijving ontvangen op mijn rekening. Het pakketje werd verstuurd en koper heeft mij gemeld het niet ontvangen te hebben. Track & Trace vermeld echter dat het wel is afgeleverd, maar bij de handtekening staat een kruis.
Koper is er in geslaagd om dit bedrag terug af te schrijven van mijn rekening zonder daar enig contact over te hebben gehad met mij of mijn bank. Mijn bank heeft ook geen contact gehad met mij...
Nu heb ik de bank gecontacteerd en ze zeggen niets voor mij te kunnen doen en proberen dit duidelijk af te schepen. Kantoor doet niets, pishingdienst stuurt mij van kastje naar de muur. Dit lijkt mij in geen geval een juiste gang van zaken dus heb ik de volgende stap gezet door een klacht in te dienen bij de interne klantendienst. Ook aan de telefoon kreeg ik alles behalve een goede medewerking en daarom heb ik de klacht nu schriftelijk ingediend.
Vraag is wie stel ik aansprakelijk voor de schade. Is het correct de bank aansprakelijk te stellen aangezien zij de afschrijving toegelaten hebben zonder enig contact met mij? Eerst dacht ik dat het een probleem was bij de vervoerder van het pakket. Maar aangezien nu dit is gebeurt verdenk ik meer de koper. Alhoewel op het eerste opzicht alles in orde bleek met het account (lang genoeg actief, en ook enkele goede reviews).
Wat is de volgende stap als de klachtendienst mij zou afschepen, is dit een klacht bij de FSMA?