Ik krijg een brief van 4 pagina's binnen van BNP Paribas fortis. Waarin staat dat mijn pack gaat veranderen en ik niets hoef te doen (vet gedrukt) . Bij verder lezen blijkt dat er nochtans vanaf 1 januari 2023 er wel 5,5 PER MAAND zal aangerekend worden, automatisch.
Helemaal op het einde van de brief staat dat je "de andere mogelijkheden" kan bekijken in de app of online.
Wat blijkt? Er zijn ook gratis packs, goedkopere packs maar iedere klant wordt wel dit "easy guide pack" aangesmeerd en per default geactiveerd.
Mij lijkt dit niet correct om elke klant dit -duurste- betalend pack van 5,50uro per maand per default aan te rekenen, automatisch.
Als klant ben ik hier nooit akkoord mee gegaan maar wordt dit alsnog aangerekend tenzij ik verschillende acties moet ondernemen om dit niet te moeten betalen. Zo geniet BNP van een 5,5 euro per maand extra, van ELKE klant, zonder iets meer te doen of meer an te bieden.
Dit lijkt me niet correct. Heeft iemand meer info mbt de koopwet en het verplichten tot aankoop door dit duurste pack als default aan te stellen?