De bankcheque bestaat die nog?. Ik las dat mijn bank geen cheques meer verhandelt. Is dat bij alle banken zo
Hoe dient een nieuwe auto, een aankoop of verkoop van een huis bij een notaris enz, dan betaald te worden.
Ik begrijp de topic helemaal niet.Is er geen zogenaamde "tegenrekening" voorzien bij die bank ?
Banken die ik gebruik en waar er geen zichtrekening is waarvan je kan overschrijvingen kan doen, werken daar allemaal mee.
Dat is normaal ook de rekening vanwaar je de centen er op gezet hebt - al kan je dat (laten) wijzigen, vaak met storting vanop andere rekening op naam van dezelfde houder.
bvb bij online (spaar)banken heb je niet noodzakelijk ook een zichtrekeningIedere persoon heeft toch een rekening courant bij een bank. Overzetting spaar-of beleggingsrekeningen moeten toch niet met bankcheques maar kunnen gewoon met een zichtrekening. En geen gebruik van internetbankieren ??
Inazuma,bvb bij online (spaar)banken heb je niet noodzakelijk ook een zichtrekeningIedere persoon heeft toch een rekening courant bij een bank. Overzetting spaar-of beleggingsrekeningen moeten toch niet met bankcheques maar kunnen gewoon met een zichtrekening. En geen gebruik van internetbankieren ??
daar werkt men met tegenrekeningen,
ie een gekende rekening van geverifieerd dezelfde rekeninghouder bij een andere bank
bankcheques is echt niet meer van de tijd
Zonder te weten om welke bank het gaat, is het een discussie in het ijle