Naar mijn gevoel is het voor velen die wat geld op de rekening hebben staan toch wel gelijks? je geld brengt geen sikkepit meer op en de fiscus heeft een mooi oogje op je reilen en zeilen van wat je opneemt en wat je er mee doet tot bijna op elke €500,00 na.
Dus als ik b.v. voor een aantal zaken geld zou nodig hebben, hier eens €10.000 en daar eens €25.000 dan kan de fiscus mij daar als een aasgier in volgen.
Neem ik b.v. €100.000 van mijn rekening en ik handel daar wat mee links en rechts, noem het ' trading up ' en ik zet er na een bepaalde tijd die €100.000 in cash terug op mijn rekening ( uiteraard het deel van ' trading up ' behoudt ) dan lijkt er mij toch geen vuiltje aan de lucht?
Het is toch ook niet mijn schuld dat we plots geen intresten meer krijgen op ons geld dat geparkeerd staat. Wel leuk voor onze politiekers om leidend toe te zien hoe wij Belgen ik weet niet hoeveel honderden miljarden we hebben staan aan spaargelden waar niemand wat mee doet en van de intresten die er niet meer zijn gaan we ook niet meer lekker uit eten of een citytripje doen. Dus als ik de ' trading up ' dan gewoon weer in de ' economie ' steek dan draag ik toch mijn steentje bij tot het laten draaien van de economische motor... niet?
Maar ja dat is al wat naast de vraag of mijn actie bij de bank wel tot argwaan zal leiden? enerzijds ben ik geen steuntrekker van de staat, ik heb mijn inkomsten uit werken e.d. dus ik draag mijn steentje wel naar de fiscus hoor. euh rechtzetting, ik draag het niet naar de staat, ze komen het gewoon halen