Heel kort samengevat.
Ik verkoop iets voor 0.20 EUR op Ebay. Het is iets klein. De koper zit in Italië.
Ik stuur het op per post ( 3 € transportkosten). Ik krijg daags nadien positieve feedback "Thanks'" van de koper.
Na een maand of zo claimt de koper ( intussen niet meer op Ebay ingeschreven !) via PayPal zijn betaalde som terug. Hij zou zogezegd niets ontvangen hebben.
Ik reageer hierop onmiddellijk in de het PayPal Dispute Center. Het is duidelijk door de feedback dat dit van geen kanten klopt en dat dit een louche zaak is. Ik had er dik vertrouwen op dat ik van PayPal/Ebay wel snel bericht zou krijgen dat het inderdaad iets is dat niet klopt.
Ondertussen hebben ze vandaag 3.20 € van PayPal saldo getrokken. Ik dacht dat PayPal tegenwoord een Bank was ! Stel je voor dat een bank zoiets doet zonder jouw opdracht !
Appeals worden geweigerd omdat ik geen tracking info kan geven.
Enfin. Ik heb er al meer tijd en research ingestopt dan me lief is.
Hoe kan ik vergoed worden voor mijn extra werk en tijd die ik met deze zaak verlier ?
Heeft iemand een goed advies voor een advocaat voor PayPal/Ebay zaken ?
Ik weet dat het antwoord zal zijn dat het sop de kolen niet waard zal zijn. Op die manier pakt niemand echter de praktijken van Ebay aan.