Mijn eenmanszaak werd begin deze week failliet verklaart en een curator werd aangesteld. Omdat mijn schuld enkel uit sociale bijdragen bestaat en niet zo groot is ging ik akkoord met een maandelijkse afbetaling. 2 rekeningen (1 zakelijk en 1 prive) werden geblokkeerd door de curator wat procedure is, en ik kon een nieuwe openen welke bij Bank x aangevraagd werd. De curator schreef ongeveer 500 euro over van mijn oude prive rekening naar mijn nieuwe.
Ik werk als loontrekkende dus ik heb nieuwe inkomsten die ik wettelijk mag gebruiken voor mijn lopende facturen etc en mijn gezin (echtgenote en 4 kinderen).
Bank x stuurde mij alles behalve de geheime code van mijn kaart. Ik bel naar de klantendienst "Het is vakantie, meneer, en vandaar dat alles langer duurt...". Ik probeer na een week geld op te halen bij een van hun kantoren. Het kon niet want mijn rekening is geblokkeerd en het zou te maken hebben met mijn faling. Ik moest bellen naar de klantendienst omdat de kantoormensen niet veel kunnen doen. Ik dus bellen en daar krijg ik te horen dat deze geblokkeerd is vanwege de melding "geblokkeerd door curator".
Mijn curator is echter verbaasd over die bewering en stuurt een brief voor onmiddellijke vrijgave van die rekening. Nog steeds niets. En na bellen en mailen (incl kopie van die brief) krijg ik telkens te horen dat mijn dossier "in behandeling" is door de account beheerder.
Vandaag eindelijk een ander geluid te horen gekregen, namelijk dat ze gisteren een wijzing hebben aangebracht in mijn dossier. De rekening werd vrijgegeven...maar dan enkel voor de curator. De account beheerder is vandaag op verlof en niemand anders kan dit bekijken.
Kortom ik zit met achterstallen en aanmaningen en boetes (huishuur, energie, telefoon, tankkaart,....) en hoewel het geld aanwezig is wil bank x oftewel de account beheerder niets doen. Dit duurt nu al 3 weken!!!!! Ik moet nu aankloppen bij het OCMW...
Hebben ze het recht om dit te doen? En wat kan ik meer ondernemen om gewoon toegang te krijgen tot mijn geld??
Bedankt!!!
Een ongelukkige die de verkeerde bank heeft gekozen