Vorige week kreeg ik een brief in de bus van de bank DEXIA, dat ik nog een schuld had bij deze bank voor een rekening en dat deze dringend moest betaald worden want anders gingen er dagvaardingen en loonsbeslag volgen.
Na lang nadenken, wist ik dat dit van een jongerenrekening was die ik heb geopend toen ik 12 jaar was, op mijn 14de ben ik verhuisd en heb ik deze rekening dan ook nooit meer gebruikt. Nu 12 jaar later, ben ik naar Dexia geweest voor een voorstel voor een woningkrediet.
Op deze manier hebben ze dus mijn nieuwe gegevens verkregen en hebben ze me bovenstaande brief opgestuurd.
Ik heb nooit voorgaande brieven ontvangen (wat ze wel beweren in die brief) en heb ook nooit aangetekend schrijven ontvangen.
Toen ik info hierover wou en mijn situatie wou uitleggen bij Dexia kreeg ik amper antwoord, de kantoorhouder belde naar het servicenummer en daar vertelde ze hem dat ik verantwoordelijk ben om mijn adres door te geven. Mijn antwoord dat ik amper 14 was en dus minderjarig werd niet aanvaard. Deze week heb ik dan het verschuldigde bedrag op die rekening gestort, vandaag krijg ik een brief van de nationale bank dat ik op de zwarte lijst sta...
Volgens mij is Dexia in de fout gegaan door geen aangetekend schrijven te sturen en ik vind dat toch niet allemaal zo normaal dat ze je in 1 week tijd op de zwarte lijst kunnen zetten.
Ik zou stappen willen zetten maar weet niet hoe en waar