Pagina 1 van 1
Verkeerde meteropname
Geplaatst: 25 mei 2018 14:05
door rsca_rsca
Midden april 2018 is men de meterstanden voor elektriciteit en aardgas komen noteren. Volgens de eindafrekening voor elektriciteit van m'n energieleverancier blijkt dat de meterstand van de nachtmeter correct is doorgegeven (2858), maar dat de meterstand van de dagmeter verkeerd is doorgegeven (men heeft het totaal van dag én nacht genoteerd). Er is 6040 als dagmeterstand genoteerd terwijl de dagmeter vandaag op 25/05/2018 3294 aangeeft, toch een serieus verschil. Het gevolg is dus dat m'n eindafrekening onrealistisch hoog is.
Ik heb onmiddellijk m'n energieleverancier hier van op de hoogte gebracht alsook de maatschappij die de meterstanden heeft opgenomen.
Wat kan er nog meer gedaan worden? Wat raden jullie aan? Bedankt voor de tips en suggesties.
Re: Verkeerde meteropname
Geplaatst: 25 mei 2018 14:29
door Milo72
Heb je de factuur met aangetekend schrijven geprotesteerd ?
Heb je bewijs van hoe je de beide instanties op de hoogte bracht ?
Re: Verkeerde meteropname
Geplaatst: 25 mei 2018 14:35
door rsca_rsca
Heb je de factuur met aangetekend schrijven geprotesteerd ?
Heb je bewijs van hoe je de beide instanties op de hoogte bracht ?
Ik heb nog geen aangetekend schrijven gestuurd. Wat zou er in zo'n aangetekend schrijven moeten staan? Wel heb ik per chat te horen gekregen dat ik de factuur voorlopig niet hoef te betalen en ze de correcte standen aan de maatschappij die de meters opneemt hebben doorgegeven voor een rechtzetting. Ik heb wel een ontvangstbevestiging per e-mail van mijn doorgestuurde klacht ontvangen.
De maatschappij die de meterstanden opneemt, heb ik via het contactformulier hiervan in kennis gesteld.
Re: Verkeerde meteropname
Geplaatst: 25 mei 2018 15:59
door mava105
Je kan ook een slimme meter laten zetten. Ik heb die al bijna 5 jaar zowel voor elektriciteit en gas. Geen eteropname meer nodig. Nu had ik wel het geluk gehad tot een testzone te behoren, waar alle meters destijds gratis werden vervangen.

Re: Verkeerde meteropname
Geplaatst: 25 mei 2018 16:18
door rsca_rsca
Je kan ook een slimme meter laten zetten. Ik heb die al bijna 5 jaar zowel voor elektriciteit en gas. Geen eteropname meer nodig. Nu had ik wel het geluk gehad tot een testzone te behoren, waar alle meters destijds gratis werden vervangen.

Goed idee, maar we zijn huurders, dus ik denk dat we dat niet gaan doen.
Kan ik nog iets doen in de gegeven situatie, behalve evt een aangetekend schrijven versturen?
Wat dient de aangetekende zending dan zeker te bevatten?
Re: Verkeerde meteropname
Geplaatst: 25 mei 2018 18:33
door Franciscus
Ik heb enkele jaren geleden ook een verkeerde watermeter stand doorgegeven ipv 123 231 of zoiets ... heb direct gebeld en ze hebben dit aangepast - moest niet betalen 123 was in overeenstemming met alle vorige meterstanden - zijn zelfs niet komen controleren.
Moest de factuur niet betalen en had binnen de 14 dagen een rectificatiefactuur.
Re: Verkeerde meteropname
Geplaatst: 25 mei 2018 18:44
door rsca_rsca
Ik heb enkele jaren geleden ook een verkeerde watermeter stand doorgegeven ipv 123 231 of zoiets ... heb direct gebeld en ze hebben dit aangepast - moest niet betalen 123 was in overeenstemming met alle vorige meterstanden - zijn zelfs niet komen controleren.
Moest de factuur niet betalen en had binnen de 14 dagen een rectificatiefactuur.
Bedankt voor je reactie Franciscus

. In dit geval is de desbetreffende maatschappij de meterstand komen opnemen. Het ene jaar geef je het zelf door, het andere jaar komt iemand van de maatschappij dat doen. Maar ze gaan nu kijken voor rectificatie. Dat is me althans toch verteld. Dit zou 4 à 8 weken kunnen duren!
