Beste mensen,
Graag had ik wat raad gekregen i.v.m. het volgende.
We zijn onze woning aan het verbouwen en door een aannemer zijn er ondertussen enkele werken uitgevoerd zoals het dichten van een raamgat, verhogen van de dorpels en het vloeren van de benedenverdieping...
Dezelfde aannemer is ook bezig met het metsen van de achtergevel en borstwering op het terras, nu sleept dit reeds enkele maanden aan en teleksn heeft men een excuus waarom men niet aan de achtergevel kan verder werken. Ondertussen is onze architect komen kijken naar de werken en er zijn heel wat opmerkingen over zaken die niet correct zijn uitgevoerd betreffende de achtergevel...(het ontbreken van een waterkering met risico op waterschade naar de toekomst toe ...etc.)
Nu is het zo dat ik een factuur gekregen heb om de uitgevoerde werken, namelijk het plaatsen van de tegels reeds te betalen...uit schrik dat wanneer ik deze factuur betaal de aannemer zich niet meer laat zien of de werken niet corrigeert zoals vermeld door de architect (aannemer heeft een schrijven ontvangen van de architect met alle opmerkingen).
Nu is mijn vraag wat doe ik best , de factuur van de uitgevoerde werken reeds betalen en het risico lopen dat de achtergevel niet of niet deftig wordt afgewerkt of melden dat we enkel de openstaande facturen betalen van zodra alle werken correct zijn uitgevoerd...
Het is absoluut niet de bedoeling om niet te betalen, enkel om een stok achter de deur te hebben.
Alvast dank voor alle tips