eerst veel herstellen en dan melden dat motor kapot is

Bren
Topic Starter
Berichten: 1

eerst veel herstellen en dan melden dat motor kapot is

#1 , 29 jan 2008 12:07

Vorige week zijn we in panne gevallen met onze wagen (net geen 4 jaar oud, 130000km).
Via de verzekering konden we hem laten slepen naar de dichtsbijzijnde officiële merkgarage.
Na twee dagen heb ik eens gebeld en ze hadden er al eens naar gekeken. De dag nadien telefoon dat distibutieriem kapot was (konden ze dat dan niet zien bij een eerste controle) en ze die de dag nadien gingen maken. Dag daarna telefoon dat dat gemaakt was maar dat de riem binnenin ook heel wat kapot gemaakt had (ook dit konden ze toch wel direct bekijken). En het dus wel wat ging kosten om te maken. We hebben geen keuze dus laten we het maken.
Dag nadien terug telefoon, nu blijkt één van de cilinders kapot te zijn. Vragen toestemming om uit te boren en herstellen. Na aarzelen geven we toe want nog steeds goedkoper dan nieuwe wagen.
De volgende dag bellen ze dat het probleem niet opgelost is (dat er nu al twee cilinders geen druk meer krijgen) en dat de motor inwendig ook volledig kapot is. En dat de enige oplossing een nieuwe motor is, maar ja met alle kosten en de nieuwe motor zouden we aan meer zitten dan een nieuwe auto.

Kunnen ze dit zomaar doen. Alle dagen bellen met een ander (klein)probleem? Ons eigenlijk op kosten jagen terwijl ze mss direct konden zien dat er niets meer aan te doen was.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding