ze willen mijn hondje afpakken

carmen1
Topic Starter

ze willen mijn hondje afpakken

#1 , 31 jan 2016 19:35

beste,

heeft iemand enig idee hoe het zit of dit zomaar kan.
ik en mijn ex zijn uit elkaar.
ik heb met haar toestemming de hond mee mogen nemen die toen op haar naam stond. ze heeft dit dan laten veranderen op mijn naam. dus de hond is nu eigenlijk van mij..
maar nu had zij nog iets van mij en dreigen ze ermee de hond te komen af pakken.
want ik heb die gepikt terwijl ik haar toestemming had om ze mee te nemen. daarbij zorgde ze zelf nooit voor de hond.. de hond stak ze hele dag en nacht in een kleine bench. de hond moest altijd een muilband om of een blafband omda ze niet graag altijd in de bench zat. van de blafband kreeg ze brandwonden.. ze mocht wel af en toe buiten voor haar behoefte te doen..
ze gaf de hond nooit aandacht ze gaf hem zelfs nog geen eten dat moest ik of haar zus altijd doen.
nu dreigen ze met een advocaat dat ze de hond kome halen want die is nog steeds van haar;

kunnen ze dit doen de hond staat op mijn naam en is hier al die tijd al goed verzorgt geweest en is gelukkiger dan ooit?
graag jullie mening
en de genen die belachelijke antwoorden willen geven houd jullie in jullie moeten niks zeggen..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 31 jan 2016 19:40

Wie heeft de hond gekocht en betaald?

carmen1
Topic Starter

#3 , 31 jan 2016 19:51

wij hadden de hond toen samen gekocht.. ze stond enkel op mijn ex haar naam. nu heeft ze dit enkele weken geleden overgezet op mijn naam.. dus ik ben de nieuwe eigenaar van de hond. ik heb de hond ook al die tijd hier verzorgt.. ik heb haar mogen mee pakken omdat ze da hond zelf niet meer moest hebben. ze heeft toen een andere gekocht. ze dreigt ermee omdat ik nog wat spullen van mij bij haar heb.. en ik er achter gevraagt had nu dreigt ze ermee om de hond af te pakken en advocaat.. kan ze de hond afpakken of? ze staat nu op mijn naam. ze heeft zelf toestemming moeten geven

Reclame

carmen1
Topic Starter

#4 , 31 jan 2016 20:05

zij heeft onder tussen een ras kat die op mijn naam staat.. ook weg gedaan zonder dat ik het wist en ik had gezegd dat ik die niet wou weg doen ... ze heeft het wel gedaan.. kan ik hier ook iets tegen doen of? ik wil geen moeilijk heden.. maar het gaat om iets dat op factuur op mijn naam staat.. en ze wil dat niet geven.. en nu dreigt ze met de hond terwijl ze mijn ras kat weg gedaan heeft en ik nog de eigenaar ben??

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 jan 2016 21:22

ex als in gehuwd wettelijk of feitelijk samenwonend?
Te bewijzen wie betaald heeft?
Voor hond voor kat?

lieze0522

#6 , 31 jan 2016 21:30

Al ze zegt dat ze een advocaat gaat nemen, laat ze maar doen en zeg haar dit: Een advocaat kost per prestatieuur tussen de 100-150euro (exclusief 21% btw), een dossier opstarten kost 50euro, zelfs emails en brieven kosten al snel 10euro/pp. En de meeste advocaten zijn niet te vertrouwen, die willen alleen maar geld verdienen. Zeker wanneer er nu te weinig clienten zijn en te veel advocaten. Ze zal dan snel door hebben dat haar verlies groter is, dan gwn uw spullen terug geeft.

LeenW

#7 , 31 jan 2016 21:36

Al ze zegt dat ze een advocaat gaat nemen, laat ze maar doen en zeg haar dit: Een advocaat kost per prestatieuur tussen de 100-150euro (exclusief 21% btw), een dossier opstarten kost 50euro, zelfs emails en brieven kosten al snel 10euro/pp. En de meeste advocaten zijn niet te vertrouwen, die willen alleen maar geld verdienen. Zeker wanneer er nu te weinig clienten zijn en te veel advocaten. Ze zal dan snel door hebben dat haar verlies groter is, dan gwn uw spullen terug geeft.
En wie den je dat dat moet betalen als de ex gelijk krijgt? Al van rechtsplegingsvergoeding en zo gehoord?

U hebt één slechte ervaring met een advocaat gehad, nogal straf om dan te gaan veralgemenen dat de meeste advocaten niet te vertrouwen zijn.

carmen1
Topic Starter

#8 , 31 jan 2016 21:42

ok dank je..
wij waren niet getrouwd of wettelijk samenwonend..
waarschijnlijk heb ik de hond toen betaald omdat zij toen nog naar school ging en geen geld had.. de kat hebben we samen betaald waar ik meer van heb betaald als zij maar bewijzen zijn daar niet van. de hond is gewoon veel beter bij mij omdat ja te lezen in het eerste bericht was zij niet echt gelukkig waar ze zat.. ik heb het jaren aangezien en vond het heel erg.. maar kon er toen niets tegen doen.. er werd ook tegen mij ingegaan en had niet veel te zeggen.. de hond werd niet goed verzorgt. ze had heel vaak zware oorontstekingen door dat ze achter in de tuin moest zitten waar enkel maar zand was waar ze geen mensen zag en geen aandacht kreeg. nu ze geen zand meer in de oren heeft is het voorbij.. maar goed.. maar toen ging ze er zelfs niet mee naar de dierenarts tot het zo erg was dat ik er uiteindelijk mee ging.. dus goed verzorgen deet ze niet.. en ik kon alleen maar toe zien wist toen ook niet beter wat te doen.. maar bij deze de hond is heel gelukkig word goed verzorgd krijgt de nodige aandacht en verzorging.. zij heeft zelf moeten tekenen om de hond op mijn naam te zetten. zo gaat dat tegenwoordig.. en ik heb ze met haar toestemming ook mee gekregen naar mijn huis. nu proberen ze en dreigen ze ok jh ik wil gwn weten of ze de hond nog kan afpakken. ik heb ook een mail gestuurd naar dogid om een bewijsje te hebben dat ze toegestemd heeft. ik heb de papieren van de hond op mijn naam dus maar voor de zekerheid.

carmen1
Topic Starter

#9 , 31 jan 2016 21:46

En wie den je dat dat moet betalen als de ex gelijk krijgt? Al van rechtsplegingsvergoeding en zo gehoord?

U hebt één slechte ervaring met een advocaat gehad, nogal straf om dan te gaan veralgemenen dat de meeste advocaten niet te vertrouwen zijn.
ik hoop dat de ex geen gelijk zou krijgen.
de hond is in mijn ogen daar al die jaren mishandeld geweest.. niet echt zwaar maar u kan mijn bericht lezen. ze wil de hond gwn afpakken om mij te kloten... niet omdat zij die terug wilt want ze heeft een andere hond.. waar ze volgens haar zus ook niet veel aandacht aan schenkt. ze kan geen dieren houden ze heeft er al heel erg veel gehad niet enkel honden. ik zelf wil het zo oplossen en zeker geen advocaten bij halen.. maar zij zit met het verdriet enzo... ik weet het zelf niet ze wil gwn mij.... door de hond af te nemen maar ze heeft de hond zelf op mijn naam laten zetten tis gwn de vraag kan ze dit dan anders zit ik dagen te piekeren

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#10 , 01 feb 2016 13:11

Hebt u juridische bewijzen van die mishandeling - woonde u daar toen ook - zijn er vaststellingen gebeurd politie dierenarts????
Wat @leenW schrift is juist RPV kan oplopen boven de €1000 - heb net nog een vonnis van vrederechter te betalen RVP €1320
Langs de andere kant de hond staat op uw naam - en is bij uw ..gezien een hond een voorwerp is ( zoals een kast of een balpen) en in uw bezit is hij van u.
Als uw ex beweert dat het haar hond is zal ze dat moeten bewijzen ... u dient niets te bewijzen op dit ogenblik.
Vrederechter zou een geding beslissende eed kunnen opleggen ( hangt van de waarde af).
(Moet wel gezegd worden dat onze prof indertijd zei en er wordt nooit zoveel gelogen als dan.. 8_)

U hoeft niet te reageren op de brief van die advocaat - als zij u voor de rechter daagt dan zorgt u dat u de bewijzen - boekje -chip - inschrijving en bewijs van betaling ... dat kan u nog altijd gaan halen bij de verkoper bij hebt.

carmen1
Topic Starter

#11 , 01 feb 2016 13:25

ok dank je en ik was altijd bij haar thuis.. er zijn geen bewijzen van mishandeling.. maar het is gewoon het beste dat de hond niet meer terug gaat of hij moet opnieuw dat door staan.. de hond was toen al een puber en koste een 175 euro dacht ik.. 5 jaar geleden.. dus ik denk niet dat het het waart is dat ze naar een advocaat zou gaan en 1000 de euros op tafel wil leggen hiervoor.. en ze kan beweren dat het haar hond is maar ze heeft hem wel zelf laten veranderen van eigenaar dus. maar ze dreigen daar gewoon mee om mij te kwetsen.. haar zus begint ook andere dingen te zggen dan eerst enzo.. ik hoop dat ze het niet gaat doen maar ik maak mij er dan zoveel zorgen over.. gewoon omdat ik nog enkele van mijn spullen terug vroeg. waarvan enkele op factuur op mijn naam staan.. ik weet niet of ik hier iets aan kan doen dat ik ze terug kan eisen?

carmen1
Topic Starter

#12 , 01 feb 2016 13:51

op mijn bank gegevens heb ik terug gevonden dat ik zelf de hond des tijds betaald heb. natuurlijk had zij het papier ondertekend. bij de winkel/fokker.. maar betaling heb ik gedaan. de hond staat op mijn naam. daar heeft ze ook mee moeten instemmen en ik heb haar met toestemming van me ex mee gekregen.

LeenW

#13 , 01 feb 2016 13:57

Dan gaat ze u niet veel kunnen doen.

mjers

#14 , 01 feb 2016 14:26

Geen zorgen maken, wie eist moet bewijzen. Als zij naar een advocaat stapt zal zij moeten bewijzen dat die hond van haar is. Aangezien u via de bankgegevens kan aantonen dat u die hond betaald hebt, dan is die hond van u. En daar stopt het. Laat haar maar dreigen...

Negeer ook enige emotionele chantage, een hond wordt gezien als een eigendom. U kan perfect de vergelijking maken met een auto. U hebt die auto betaald en die staat op u naam, en nu gaat zij die opeens gaan opeisen? Begrijpt u hoe belachelijk die eis is?

carmen1
Topic Starter

#15 , 01 feb 2016 17:32

Geen zorgen maken, wie eist moet bewijzen. Als zij naar een advocaat stapt zal zij moeten bewijzen dat die hond van haar is. Aangezien u via de bankgegevens kan aantonen dat u die hond betaald hebt, dan is die hond van u. En daar stopt het. Laat haar maar dreigen...

Negeer ook enige emotionele chantage, een hond wordt gezien als een eigendom. U kan perfect de vergelijking maken met een auto. U hebt die auto betaald en die staat op u naam, en nu gaat zij die opeens gaan opeisen? Begrijpt u hoe belachelijk die eis is?
ahja.. begrijp het..
ben al beetje gerust want wil ze echt niet kwijt is zo een schatje :).
bedankt voor de reactie

Terug naar “Andere”