#3 , 16 nov 2007 18:13
Akkoord, als het om een redelijk bedrag zou gaan.
Maar...in dit soort gevallen gaat het dikwijls om heel grote bedragen (1500€ of meer), die voor heel veel mensen niet min is.
Als je je voor een cursus inschrijft, en door omstandigheden kun je de cursus niet verder volgen, dan begrijp ik toch niet dat je een volledig bedrag zou moeten storten voor diensten die niet geleverd zullen worden.
Ik kan dan wel begrijpen dat men stelt dat in geval van annulering het reeds betaalde voorschot niet meer wordt teruggestort of dat men de helft van de cursus dient te betalen; dat men echter in een ander mij bekend geval het volledige bedrag (100%) zal moeten betalen vind ik grof.
Voor veel mensen die ter goede trouw en nochtans niet lichtzinnig hebben gehandeld, is dit een bittere pil.
Ik vraag me dan ook af of dit kan worden aangevochten.
-De inschrijving wordt geannuleerd indien we het gevraagde voorschot niet binnen de aangegeven betalingstermijn ontvangen.
-Een annulering van uwentwege dient steeds schriftelijk te gebeuren, hetzij per post of fax, hetzij per mail.
-Bij annulering langer dan 1 maand voor aanvangsdatum: enkel het voorschot wordt ingehouden als annuleringsvergoeding.
-Bij annulering vanaf 1 maand voor aanvangsdatum: het volledige inschrijvingsgeld dient voldaan te worden.
-Op deze voorwaarden wordt geen enkele uitzondering gemaakt, noch om medische redenen, noch om situatiegebonden motieven.
-Wanneer de Educatieve Academie de cursus annuleert, wordt het reeds gestorte bedrag teruggestort.
Er is geen cursusmateriaal voorzien in de vorm van syllabi, boeken, e.d.
Er worden enkel lessen gegevens; schrijfmateriaal, daar zorg je zelf voor.
Het gaat tenslotte om een VZW!