Pagina 1 van 1

Onbetaalde factuur.

Geplaatst: 25 jul 2007 04:22
door Qali007
Enkele jaren 1997-2001 geleden was ik klant bij Proximus.
Buiten een probleem met een hoge openstaande factuur heb ik echter nooit problemen ondervonden. Ik had een afbetalingsplan hetgeen volgens mij correct werd uitgevoerd.
In augustus 2001 stopte ik de betalingen met de veronderstelling dat alles opgelost was.
Ik hoorde niks van proximus, dus de kous was af.

Heden blijk ik op een lijst van Preventel te staan wegens een openstaande factuur dd 08/2001 van Proximus ten bedrage van 49.95 euro.
NOOIT heb ik de melding gekregen alsdat dit bedrag nog diende betaald te worden. Volgens Proximus worden bedragen onder de 50 euro niet ge?nd...
Om nu echter internet te kunnen aanschaffen dien ik dit bedrag te betalen zodat ik van de lijst Preventel geschrapt kan worden.

Is dit een normale gang van zaken? Na 6 jaar mag men toch veronderstellen dat de redelijke termijn verstreken zou zijn?

Geplaatst: 05 aug 2007 02:29
door Heye
Beste,

De verkoper of dienstverstrekker kan van u de betaling van een factuur eisen binnen de 10 jaar, wat betreft de vorderingen die in het contract zijn bepaald

meer info :

http://mineco.fgov.be/protection_consum ... #verjaarde

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

Geplaatst: 05 aug 2007 10:48
door scorpioen
Grondwettelijk Hof (voorheen Arbitragehof) arrest nr. 13/2007
- In die zin ge?nterpreteerd dat de vijfjarige verjaring waarin artikel 2277 van het Burgerlijk Wetboek voorziet niet van toepassing is op de periodieke schulden in verband met het verstrekken van mobiele telefonie, schendt die bepaling de artikelen 10 en 11 van de Grondwet.
- In die zin ge?nterpreteerd dat de vijfjarige verjaring waarin diezelfde bepaling voorziet van toepassing is op de periodieke schulden in verband met het verstrekken van mobiele telefonie, schendt zij de artikelen 10 en 11 van de Grondwet niet.

scorpioen