Ik heb een aangetekende brief ontvangen van electrabel, getiteld 'ingebrekestelling'. Ik moet een saldo betalen vlgs hen, op deze manier zou ik inningsmaatregelen voorkomen die mij bijkomende kosten zouden opleveren. Indien ik niet binnen de bepaalde tijd betaal, kunnen ze de vrederechter verzoeken om contract voor de levering van aardgas te ontbinden.
Voorheen heb ik ook al een paar brieven ontvangen om te betalen voor aardgas + boetes omdat ik de vorige niet betaald heb. Ook heb ik contracten ontvangen om te ondertekenen welke ik niet gedaan heb.
Nu, waarom heb ik nooit betaald? Omdat ik geen aardgas heb verbruikt. Ik heb wel tijdens de winter een telefonische aanvraag gedaan via electrabel om een gasaansluiting. Na veel telefoontjes had ik eindelijk een afspraak kunnen regelen om de gaskraan te laten openen, maar toen de techniekers hier waren hebben ze die niet opengedraaid omdat ze toegang nodig hadden tot een bepaald verdiep die ik ze niet kon verlenen, want de huisbaas was er niet. Ik heb geen volgende afspraken meer gemaakt want was het beu om telkens te bellen en dan moest het nog passen voor de huisbaas ook enz.
Dus heb ik geen contract ondertekend met electrabel noch gas verbruikt deze winter, maar wel facturen met boetes ontvangen.
In deze laatste brief staat: dat ze 'mijn contract' kunnen ontbinden, maar er is er geen. Dit moeten ze toch weten? Ik heb nooit meer iets laten weten omdat ik vind dat ik hen niets verschuldigd ben. Zou het hen wel willen laten weten, maar omdat ik weet dat het een heel gedoe is om te bellen en de juiste persoon aan de lijn te krijgen, heb ik het nooit gedaan. Ik ga ook geen geld uitgeven voor een aangetekende brief en al bij al vraag ik mij af of ze het niet opzettelijk doen, aangezien ze toch weten dat ik niks ondertekend heb (en zouden ze ook kunnen weten dat de gas hier niet is opengedraaid).
Wat raden jullie mij aan, blijven negeren of wat?