problemen bij aankoop nieuwe wagen
Geplaatst: 23 jun 2007 13:31
In mei 2005 hebben we een nieuwe Ford Mondeo gekocht. We zijn tevreden over de prestaties en het comfort van de auto, maar er is ??n zeer vervelend probleem. Bij het stationair draaien van de motor, schokt deze. We hebben het gevoel dat de wagen zich op gang wil trekken. U kan zich voorstellen dat bij het wachten aan een kruispunt of aan verkeerslichten dit zeer vervelend is. Dit probleem doet zich niet altijd voor.
De auto is vorig jaar al (ik heb het niet bijgehouden) ongeveer 6 keer bij de dealer geweest en tot op heden is er geen oplossing.
De verstuivers zijn vervangen, er is al een paar keer een update van de software gebeurd, maar het schokken komt telkens terug.
Op 29 januari moest ik de auto nog maar eens binnen brengen en kwam er een ingenieur van Ford naar de dealer om het probleem mee te bekijken.
Tot nu toe heb ik veel geduld en begrip gehad (een heel jaar dus) om tot een oplossing te komen, maar mijn geduld begint toch een beetje op te geraken.
Blijkbaar zijn er nog meer wagens die met dit probleem te maken hebben en zijn we geen alleenstaand geval.
Een drietal maanden geleden heeft men nog eens de verstuivers vervangen en een nieuwe software ge?nstalleerd. Tot vandaag deed de wagen het perfect, maar nu begint de miserie weer.
Ik ben het grondig beu om telkens teurg naar de dealer te moeten gaan. Ik wil gewoon een definitieve oplossing voor dit probleem. Ik denk dat dit na twee jaar toch wel zou mogen.
Nu is mijn vraag: wat kan ik hier verder mee? Kan ik nog iets meer ondernemen dan de dealer (die overigens wel zeer behulpzaam is, maar niet veel kan doen zonder de goedkeuring van Ford zelf) en de klantendienst van Ford telkens te contacteren?
De auto is vorig jaar al (ik heb het niet bijgehouden) ongeveer 6 keer bij de dealer geweest en tot op heden is er geen oplossing.
De verstuivers zijn vervangen, er is al een paar keer een update van de software gebeurd, maar het schokken komt telkens terug.
Op 29 januari moest ik de auto nog maar eens binnen brengen en kwam er een ingenieur van Ford naar de dealer om het probleem mee te bekijken.
Tot nu toe heb ik veel geduld en begrip gehad (een heel jaar dus) om tot een oplossing te komen, maar mijn geduld begint toch een beetje op te geraken.
Blijkbaar zijn er nog meer wagens die met dit probleem te maken hebben en zijn we geen alleenstaand geval.
Een drietal maanden geleden heeft men nog eens de verstuivers vervangen en een nieuwe software ge?nstalleerd. Tot vandaag deed de wagen het perfect, maar nu begint de miserie weer.
Ik ben het grondig beu om telkens teurg naar de dealer te moeten gaan. Ik wil gewoon een definitieve oplossing voor dit probleem. Ik denk dat dit na twee jaar toch wel zou mogen.
Nu is mijn vraag: wat kan ik hier verder mee? Kan ik nog iets meer ondernemen dan de dealer (die overigens wel zeer behulpzaam is, maar niet veel kan doen zonder de goedkeuring van Ford zelf) en de klantendienst van Ford telkens te contacteren?