slechte tuinman

Baddy
Topic Starter

slechte tuinman

#1 , 01 mei 2013 14:47

Een paar maand geleden heb ik mijn tuin laten heraanleggen. Nu, begin mei, komt steeds meer aan het licht dat de aannemer erbarmelijk werk geleverd heeft.
Zijn prestaties zijn echter volledig betaald, dus ik kan niet meer 'wachten met betalen tot alles volledig in orde is'.

Bestaat er een consumenten-organisatie waarbij ik terecht kan? Ik heb een soort bemiddelaar nodig, die iets weet van tuinen, zodat deze mijn tuinman kan opvolgen en bijsturen.
Ik ben bereid om te betalen voor deze bemiddeling, maar de tuinman mag geen extra kosten meer aanrekenen. Het zou bovendien een juridisch afdwingbare bemiddeling moeten zijn.
Eerdere interpellaties op de tuinman hebben immers quasi niets opgeleverd. Het is er eentje van "twaalf stielen en dertien ongelukken".

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 01 mei 2013 15:06

eerst tuinman aangetekend op de hoogte en ingebreke stellen

bij geen of negatief antwoord => verzoeningspoging vredegerecht (is gratis)

indien er bij het vredegerecht een afspraak word gemaakt en dit word in het pv gezet, dan is dit juridisch afdwingbaar.

bartvdv

#3 , 01 mei 2013 17:21

Je hebt toch enige vorm van garantie.

Reclame

Baddy
Topic Starter

#4 , 05 mei 2013 12:43

Kleine bijvraag. In de bouw is de aannemer naar verluidt nog 10 jaar verantwoordelijk voor de uitgevoerde werken. Geldt dit ook in de tuinbouw?
Bijvoorbeeld: de tuinaanlegger gebruikt spaanderplaat voor de wanden van een vijver. De wanden zullen dus zeker rotten en invallen, maar vlak na het plaatsen ziet alles er natuurlijk nog goed uit.
Heb ik het recht om na pakweg 2 jaar te eisen dat hij de vijver herstelt, indien deze ingevallen is?
Laatst gewijzigd door Baddy op 08 mei 2013 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Quercus

#5 , 07 mei 2013 01:42

Hebt u geen referenties gevraagd voor u hem een opdracht gunde? Wat was het gunningscriteria? Was hij de goedkoopste?

Baddy
Topic Starter

#6 , 08 mei 2013 15:51

Hij was goedkoop, en in zijn verkoopspraatje liet uitschijnen dat hij wel van wanten wist. Maar nu is dus gebleken dat dit allerminst het geval is...

Quercus

#7 , 14 aug 2013 13:41

Hebt u referenties gevraagd en gecheckt eventueel?

Sirkii

#8 , 14 aug 2013 21:08

Wat zijn eigenlijk de problemen en hoe kunnen ze volgens u opgelost worden?

Terug naar “Andere”