Bestelling pack (internet , tv , telefonie)

killerboy
Topic Starter

Bestelling pack (internet , tv , telefonie)

#1 , 17 jan 2013 18:03

Graag advies over volgende situatie.

Als bestaande klant van internet en telefonie zie ik dus in december volgende reclame van mijn provider.
Schenk Uzelf deze 32 inch tv als u TV en internet neemt in een pack met een gsm abonnement of vaste telefonie.
Dit aanbod is geldig voor elke nieuwe Internet- TV-klant in een pack met vaste en/of mobiele telefonie,
Bij voorwaarden staat vermeld :
Krijg een Samsung 32’’-televisie voor € 99 bij elk nieuw abonnement op Internet Comfort of Maxi en TV gecombineerd in een Pack met een gsm-abonnement en/of een vaste telefoonlijn.
Bij al klant staat vermeld :
• Ik ben al klant
Hebt u al een van de abonnementen? Integreer het in dit Pack en profiteer van al zijn voordelen. Hoe? Klik op 'Stel uw Pack samen' hierboven en volg de instructies.
Als klant beschik ik dus al jaren over een vrij contract. Geen jaarabonnement en op te zeggen binnen 7 dagen.

Half december neem ik dan contact op met de klantendienst en vraag ik of ik aan de voorwaarden voldoe om van dit aanbod te genieten. Volgens hun voldoe ik aan alle voorwaarden. Aangezien ik dus ook van webkorting kan genieten moet ik de bestelling wel online invullen. Dit mislukte en ik diende opnieuw de klantendienst te contacteren.

Deze medewerker zei dat hij dit handmatig in orde ging maken en dat ik ook van alle voordelen zou genieten inclusief webkorting. Enkel eenmalig 29 euro te betalen voor het instalatiepakket met decoder en geen andere kosten. Plots zou ik echter als bestaande klant geen aanspraak meer kunnen maken op de TV. ?

Pakket word geleverd , heb inmiddels ook brief ontvangen met volgende medeling erbij : U hebt laten weten dat U de wijziging/instalatie van Uw dienst zelf zult doen , maar toch is het om technische redenen nodig dat een technicus langskomt . Dat gebeurt gratis.

Terug contact met klantendienst die me verzekerde dat dit niet hoefde. Aangezien het niet werkte toch technieker moeten langskomen.

Nu kijk ik online naar mijn nog te factureren bedragen en merk ik oa op dat ik nog steeds niet beschik over het door mij bestelde pack. bovendien worden er ook een aantal kosten aangerekend van oa technieker en levering van pack enz... Goed voor meer dan 50 euro.

Wederom contact opgenomen met klantendienst die dit zal omzetten naar gevraagde pack , mits betaling van extra kosten (weeral). Heb dus gezegd dat ik hiermee niet akkoord ga aangezien ik pakket besteld had zonder extra kosten enkel 29 euro voor doe het zelf pakket.

Uiteindelijk betaal ik nu extra kosten voor een pakket dat ik tot op heden nog niet heb. En heb ik dit genomen inclusief TV omdat ik volgens hun aan voorwaarden voldeed. Het is duidelijk dat men klanten misleid en hun eigen voorwaarden aanpast zonder dat deze ergens vermeld worden.

Wat kan ik doen tegen deze misleidende praktijken ?

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Hawkee

#2 , 17 jan 2013 19:21

nogmaals bellen en hun erop wijzen dat het voor internetklanten gratis is, en dat u wenst dat ze het crediteren.

heb je nog de bevestigingsmail dat je een overschakeling hebt aangevraagd van gewoon internet + tel. naar een pack?
dan kan je aan de helpdesk zeggen dat je deze gerust wilt doorsturen, dat ze dan ook zien dat je het al langer hebt aangevraagd.

killerboy
Topic Starter

#3 , 17 jan 2013 19:27

Daar zit het probleem dus Hawkee.
Heb de brief ontvangen op 20 december. Op 24 december heeft klantendienst case aangemaakt. Dus dat kunnen ze allemaal perfect zien. Toch heb ik tot nu nog steeds niet het gewenste pack. Enkel een hoop extra kosten die aangerekend worden. Dit was ook niet de afspraak

Reclame

Hawkee

#4 , 17 jan 2013 19:35

behalve de kosten van de activering welke rekenen ze je nog aan?

killerboy
Topic Starter

#5 , 17 jan 2013 19:54

afgesproken kosten waren 29 euro , geen verdere kosten.
momenteel zie ok op mijn nog aan te rekenen kosten staan :
30 euro voor vdsl splitter die technieker geplaatst heeft.
Had hiervoor adsl maar dat wisten ze bij provider
13,39 euro voor levering van pakket via bpost.
En omdat klantendienst mij verzekerd had dat alles handmatig in orde gemaakt was kon ik dus normaal 's avonds ook gratis bellen naar Gsm via vaste lijn.
Aangezien er blijkbaar niks veranderd was kost dit me in januari alleen ook al 14,50 euro die aangerekend worden.
Of ze me nu ook nog de 29 euro van het doe het zelf pack gaan aanrekenen is afwachten.
Tot op heden dus als 57,89 euro teveel aangerekend

Aan welke prijs ze nu het abonnement tot op heden aanrekenen blijft nog de vraag ? normaal 6 euro goedkoper en daarenboven webkorting van 5 euro
Vandaag toch uur aan lijn gehangen met klantendienst en facturatie. Toeval of nie plots hadden ze slechte lijn en werd verbinding verbroken.
Als ik dan opnieuw terugbel en iemand anders aan de lijn heb , werkt alles weer perfect en verstaan ze me plots wel , maar dan krijg ik als antwoord dat ze factuur nu nie kunnen aanpassen en dat ik moet wachten

Hawkee

#6 , 17 jan 2013 19:56

€ 57,89 toch beter dan € 99 ?
die € 29 is als je het zelf doet, en dat is niet afgesproken, je hebt dit wel gevraagd, maar aangezien er toch een technicus langs geweest is, zijn de kosten natuurlijk meer dan die € 29.
want dat is natuurlijk ook geen doe het zelf.

killerboy
Topic Starter

#7 , 17 jan 2013 20:12

zal het proberen samen te vatten.

Bij bestelling was inderdaad enkel 29 euro verschuldigd voor doe het zelf kit. Verder werd mij verzekerd dat er geen extra kosten waren.
Er werd mij ook bevestigd dat er niets meer geactiveerd moest worden. Enkel installeren en klaar.
Omzetting naar pack werd telefonisch gedaan na contact met klantendienst 24/12. Dit werd mij toch bevestigd
Levering pakket zou op 26 december 's avonds gebeuren.
op 24 december krijg ik dan brief met bevestiging van bestelling. Pakket zou plots op 27 december geleverd worden.
In die brief staat ook : U hebt ons laten weten dat u de wijziging/instalatie van uw dienst zelf zult doen , maar toch is het om technische redenen nodig dat er een technicus bij u langskomt. DIT GEBEURT GRATIS op 8/01/2013.
Terug gebeld met klantendienst met vraag wanneer pakket nu geleverd word en of er technieker moet langskomen.
Antwoord klantendienst. Levering 27 december en er moet geen technieker langskomen omdat alles al in orde is.
Pakket geleverd op 27/12 , heb dit geinstaleerd maar gaf foutmelding.
Contact opgenomen met technische dienst en gevraagd of er toch nog iets geactiveerd moest worden.
Antwoord : Nee mijnheer alles is in orde volgens mij hebt u verkeerd geinstaleerd maar dan moet er toch technieker passeren op 29/12
Technieker geweest : installatie was correct enkel moest dus alles in buitenkast omgezet worden naar vdsl en moest mijn aansluiting binnen ook veranderd worden.
Deze technieker heeft dus de afspraak van 8/01/2013 overgenomen na contact met zijn dienst. Toen werkte TV.

Rest is tot op heden nog puinhoop ondanks verschillende contacten nog steeds niet het gevraagde pack gekregen. Wel nog steeds apart

Hawkee

#8 , 17 jan 2013 20:24

30 euro voor vdsl splitter die technieker geplaatst heeft.
technicus is dan nog steeds gratis langs gekomen, heeft wel een bijkomende splitter moeten installeren en die splitter kost dus € 30 samen met het doe het zelf pack € 29 maakt dit € 59.
dus de kosten kloppen.

edit:
zat er in uw doe het zelf pack een splitter?

Hawkee

#9 , 17 jan 2013 20:36

normaal gezien zit er in het toegestuurd pack de spiltter dus deze mogen ze je dan ook niet aanrekenen, dus zou daarvoor zeker eens bellen, met de vraag waarom je 2 maal voor dezelfde splitter betaald.

killerboy
Topic Starter

#10 , 17 jan 2013 20:42

Ik neem aan dat ze op klantendienst en technische dienst perfect kunnen zien welke aansluiting ik heb. Volgens hun was alles in orde. Daarom ook dat mij de doe het zelf kit aangeraden werd.
Technieker heeft zelf bevestigd dat adsl verdwijnt. Bovendien betaal ik al jaren voor snel internet terwijl vdsl 10 maal sneller is.
Ze beloven mij dus die TV en geen extra kosten. Anders had ik concurrentie overwogen , die waren nog goedkoper en gaven zelfs gratis iphone.

Wat heb ik dus tot op heden gekregen :

- de doe het zelf installatie met daarbij een rekening van 13,39 euro voor verzending (na opzoeking blijkt dat hier normaal een vdsl splitter moet bijzitten inbegrepen)
- rekening splitter 30 euro
- extra kosten voor bellen naar gsm omdat pakket niet geactiveerd werd zoals ze beweerden.
- brief 20/12 voor de wijziging

Wat heb ik tot op heden niet gekregen :

- de beloofde TV
- het pakket dat ik besteld heb comfort(internet , tv , telefoon)

Dus de gemaakte afspraken met de klantendienst worden niet nageleefd

Ik betaal dus kosten voor een pakket dat ik niet gekregen heb tot op heden. en ondertussen rekenen ze dus de normale tarieven aan die ook duurder zijn

killerboy
Topic Starter

#11 , 17 jan 2013 20:45

In het pakket zat dus ook geen splitter die ik nodig had. Wist dit zelfs eerst niet. Anders had ik die zelf wel geinstalleerd maar als men zegt op klantendienst en technische dienst dat alles in orde is dan vertrouw ik wel op hun kennis dus. (blijkbaar hebben ze die niet)

killerboy
Topic Starter

#12 , 19 jan 2013 21:22

Even een update : Ondanks het feit dat ik dus uitdrukkelijk weigerde om nogmaals extra kosten te betalen voor de omzetting naar het gevraagde pack heeft men dit pakket toch geactiveerd.
De kosten hiervan stonden vandaag dus extra vermeld op mijn online nog aan te rekenen factuur. Ze doen daar gewoon hun zin :(

Hawkee

#13 , 20 jan 2013 09:57

het is wel goed voor je dat het pakket geactiveerd is, zit wel nog zelf met vragen wat er in het doe het zelf pakket zat.
in mijn pakket zat alles van decoder, tot kabels en splitter.

killerboy
Topic Starter

#14 , 22 jan 2013 22:43

Hey Hawkee ,

Volgens de eerste info van de klantendienst zou ik enkel recht hebben op een decoder omdat ik al over internet beschikte. Dit vond ik al absurd.
Bij de levering van mijn pakket vond ik dus volgende zaken terug :

1 decoder met de nodige aansluitkabels
1 modem
1 factuur met een rekening van 13,39 euro van de distributiedienst. Dit zou aangerekend worden op mijn volgend factuur.

Verder geen andere zaken en zeker geen splitter.

Op de factuur van de distributiedienst heb ik al mijn opmerking gemaakt aan klantendienst. 29 euro mogen ze aanrekenen , maar ja blijkbaar was het pakket dus ook niet compleet zoals bij jou wel het geval was :(

Hawkee

#15 , 23 jan 2013 07:19

ik wist dus ook niet dat ze een "mindere" pakket hadden, goed om te weten, en te delen met anderen, toch succes gewenst met je pack nu :)

Terug naar “Andere”