Om die reden had mijn echtgenote me gevraagd een hotel te boeken. Liefst zo dicht mogelijk bij de feestzaal, kwestie van de auto niet nodig te hebben na het avondfeest. Op die manier kunnen we rustig iets drinken, en hoeven we met niets rekening te houden. Toevallig wisten mijn schoonouders vlakbij de locatie van het trouwfeest een hotel liggen.
Afgelopen zaterdag zijn we daar een kamer gaan reserveren. We werden er heel onvriendelijk behandelt. Alles leek de hotelbeambte te veel: zo hebben we een keer of 3-4 onze naam moeten herhalen eer ze die eindeljk had ingevoerd. (nvdr. Verkeerd gespeld op de factuur) Na het betalen van een groot voorschot (1 van de 2 nachten) kregen we te horen deze week nog de rest van het bedrag te moeten storten willen we onze reservatie behouden. Ik was hierdoor uitermate ontstemd, ik heb tot nu toe nog nooit een voorschot moeten betalen, laat staan het volledige verblijf 2 maand op voorhand al te moeten betalen... Maar goed, mijn echtgenote wou een hotel dichtbij de feestzaal... ik had geen zin in een discussie...
Een paar uur later bleek mijn echtgenote zich vergist van hotel vergist te hebben: het hotel wat we geboekt hebben ligt nog op een serieuze afstand van de feestzaal, en zou dus geen voordeel opleveren.
We waren alle2 in ons gat gebeten wegens de behandeling die we daar ontvingen, ze vroeg me daarom dan maar het hotel te annuleren en een kamer te boeken in het hotel waar we anders altijd logeren. Het ligt verder van de feestzaal dan het andere, maar of we nu 5 minuten met de auto moeten rijden, of 15 minuten..
Ik belde naar het hotel (nog geen 2 uur later) om de reservatie te annuleren, en kreeg direct de wind van voren. Annuleren gaat niet zo maar meneer, we geraken die kamer niet meer kwijt meneer, en nog zo van die zever... Bottom line, we krijgen ons voorschot pas terug als ze de kamer verhuurd krijgen, meer nog... ik kreeg de indruk verplicht te zijn om ook de rest van het bedrag te moeten betalen, of we er nu logeren of niet.
Ik kan me nu serieus vergissen, maar ik betwijfel dat dat soort praktijken legaal is.. Als we nu de dag zelf annuleren, OK... maar 2 maand op voorhand? Het is ook nog eens een heel druk weekend, wij hadden laatste kamer gekregen die er was voor dat weekend...
Ik wil in elk geval mijn voorschot geheel of gedeeltelijk terug... Kan ik dit bekomen, en zo ja hoe?