Hallo,
Even een korte voorgeschiedenis; ik koop in mei 2009 een occasie auto bij een officiële opelgarage, waar ik reeds 15jaar tevreden klant ben.
Ongeveer één jaar geleden rijdt er iemand de spiegel van mijn wagen af, europees aanrijdingsformulier ingevuld, allemaal in orde zou je denken..
Naar de verzekering gestuurd, daarna wordt er een offerte gevraagd bij de garage voor de nieuwe spiegel (270euro).
Ik krijg na enkele weken telefoon van de receptioniste van de garage; dat de verzekering het heeft goedgekeurd en dat ik mag komen om de spiegel te laten plaatsen.
Nadat ik de factuur gekregen had, neem ik kontakt op met mijn verzekering en blijkt dat het niet in orde is, spiegel mocht niet geplaats zijn! (Nadien geeft de receptioniste zijn fout toe; 'ik was te snel'. (nu zijn we ong 6maanden verder).
Ondertussen komt er een vreemd geluid vanonder de motorkap, ga op 2 maand tijd 3 keer(geluid wierd steeds erger) naar de garage, met de vraag wat het probleem is.
3keer wordt er gezegd dat er helemaal geen probleem is.
Ik besluit naar een andere garage te gaan, en blijkt de koppakking kapot te zijn.
Keer terug naar mijn garage met de diagnose, na uren gesprek over de spiegel en de koppakking met de zaakvoerder komen we een redelijke schikking overeen.
3 weken geleden maak ik via mail een afspraak voor een klein onderhoud en de vraag naar de prijs van 2 onderdelen (2filters) inclusief plaatsing.
Ik krijg antwoord; Staat genoteerd voor klein onderhoud.
Auto gaat binnen, nog geen week erna de factuur; 166euro!!
Wat blijkt de 2 filters zijn ook vervangen (was nochtans niet gevraagd), en dus ook door de filters een groot onderhoud gefactureerd.
De garage is nu op één jaar tijd 5keer in fout!!
Ik maak opnieuw een afspraak met de zaakvoerder, geeft toe dat er door ziekte van de receptioniste een miscommunicatie was.
Maar wil niets van de factuur doen!
Ik ben het beu, wat kan ik hieraan doen??
Bedankt, Jean