Ik ben nieuw hier , maar als ik iets niet weet en ik zoek op google kom ik veel op dit forum terecht, nu echter bij het zoeken naar antwoorden kwam ik tot vandaag nog steeds nergens terecht.
Mijn vriend en ik zijn al enkele maanden samen, maar echter is hij iemand die goedgelovig is waar je alles aan kunt verkopen en die qua papierwerk nog niet ver staat. Zo heeft hij in juni 2008 een contract ondertekend van Telebewaking Lares, dit is een bewakingsinstalatie voor een huis waar je maandelijks 144, 35 € voor betaald. Hij kreeg maandelijks de facturen, maar dit werd echter niet met een overschrijvingsformulier opgestuurd, wel stond er onderaan de pagina het totaal bedrag de memodatum en het bankrekeningnumer. Omdat hij niet wist dat dit een overschrijving was keek hij er niet naar. Nu zijn wij van februari al samen maar sinds april ben ik me echter beginnen moeien in zijn financiele zaken omdat dit echter niet meer verder kon. Hij kreeg steeds zo'n facturen en hij betaalde dit niet toen ik hem erop wees kwam hij uit de lucht gevallen. Dus ik belde om dit contract stop te zetten. Ze vertelden me dat dit een contract van 5 jaar was.
Na veel telefoontjes en aangetekende zendingen te hebben verstuurd is het contract sinds december afgesloten. Nu vroeg ik hen om een brief op te zenden met een eindsom op om dit af te betalen ( dit gaat echter niet meer om 100den euros)
Hun facturen kloppen niet helemaal ik heb dit echter al herberekend. Maar ben er nu toch volop mee bezig. Maar ik denk dat in totaal het toch bijna op een 10 000 euro zal uitkomen met alle intresten erbij.
Vanmiddag belde ik hen opnieuw op maar opnieuw kreeg ik een snak en een beet , misschien terecht hij had al lang moeten stappen ondernemen mijn vriend. Maar als iemand 2 jaar niet betaald, veronderstel je toch dat je tenminste al deurwaarder brieven hebt gehad. Of rappels? Maar blijkbaar heeft hij die nooit gehad. Nuja swat daar maak ik geen miserie meer over, de fout ligt bij ons(hem) en hij is dan ook akkoord om zijn verantwoordelijkheid op te nemen maar dit kan echter niet als we niet weten over welk eindbedrag dit gaat?
Nu dreigden ze aan de telefoon dat we met hun eisen zullen moeten overeenstemmen en dat de afbetaling dus niet kan gebeuren met een maandelijks bedrag van 20 euro ( Wat ik ook nooit meegedeeld heb). Maar hoeveel kunnen ze ons maandelijks laten afbetalen?
Wat zegt de wet over afbetalingen met de maandelijkse som. IK ben bang dat ze dit op zo'n korte periode zullen willen innen en dat het maandelijks bedrag te hoog zal liggen... Hij wil echt zijn schuld betalen hoor...
Groetjes Kimtje
Kan iemand ons helpen