Opzeggen internet en tv abbo wegens slechte werking.

sysrq
Topic Starter
Berichten: 64

Opzeggen internet en tv abbo wegens slechte werking.

#1 , 16 nov 2010 10:51

Geachte,

Na een zoekopdracht vind ik vooral getuigenissen van mensen met problemen met een "mechelse breedbandprovider" die al ver gevorderd zijn en waarschijnlijk door het vredegerecht moeten beslecht worden.
Nu gebeuren de contacten(klachten) met deze firma in de praktijk bijna altijd telefonisch waardoor de consument niet sterk staat wanneer deze bewijslast wil verzamelen.

Vandaar mijn vragen:
1) Is het mogelijk het contract eenzijdig op te zeggen zonder opzeggingsvergoeding omwille van veelvuldige problemen? Let wel, het liefst zou ik tot een oplossing van de problemen willen komen maar ik begin het echt beu te worden.

2) Hoe pak ik het concreet aan want ik heb het gevoel dat ze mij absoluut niet serieus nemen bij de klantendienst.


Het gaat hier echt over aanhoudende problemen vanaf de initiele installatiedatum tot op heden 1 jaar later en over 10tallen beloftes en gemiste afspraken waardoor ik verschillende dagen reeds verlof moest nemen waarna doodleuk niemand kwam opdagen. Ook werden mij een aantal "compensaties" beloofd waarna men bij mijn volgende klacht gewoon doodleuk meedeelde dat compensaties niet toegekend werden zolang de problemen niet volledig verholpen zijn. Nu een jaar later weet niemand natuurlijk nog iets van compensaties maar de problemen zijn nog steeds niet verholpen.
Heel de situatie schetsen zou ons te ver leiden maar ik word stillaan hopeloos. Overschakelen op belgacom brengt extra kosten (nog geen telefoonaansluiting) mee en persoonlijk vind ik ook de digit tv en internet van telenet beter maar er zijn grenzen aan mijn geduld.
Alvast bedankt voor de eventuele tips!

mvg

sysrq
Laatst gewijzigd door sysrq op 16 nov 2010 12:21, 3 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sysrq
Topic Starter
Berichten: 64

#2 , 16 nov 2010 11:36

Mijn excuses mijn post was een beetje voorbarig. Blijkbaar loopt mijn contract maar tot eind van dit jaar en kan ik kosteloos opzeggen met AZ. Ik ging ervanuit dat het een 2jarig contract was.

Nu kan ik uit ondervinding zelf een tip geven wanneer je problemen hebt om bij de klantendienst geholpen te worden of iemand aan de lijn te krijgen met ook maar enig "beslissingsrecht".
Vanaf je nog maar de term opzeggen hebt uitgesproken verbindt men je door naar "klantenbeheer". Iets wat zo goed als onmogelijk blijkt te zijn, zelf als je het uitdrukkelijk vraagt aan medewerker klantendienst.


Anderzijds blijf ik wel benieuwd naar mijn vraag: Is een opzegging wegens technische defecten mogelijk en hoe dit te staven?
Laatst gewijzigd door sysrq op 16 nov 2010 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Veebee
Berichten: 565

#3 , 16 nov 2010 11:39

En over welke technische defecten heb je het dan?

ps: best alle firmanamen uit je post verwijderen om geen problemen te veroorzaken voor jezelf of het forum (zet bvb breedbandprovider of zo)

Reclame

Veebee
Berichten: 565

#4 , 16 nov 2010 13:11

Geachte,


2) Hoe pak ik het concreet aan want ik heb het gevoel dat ze mij absoluut niet serieus nemen bij de klantendienst.
Om te beginnen zou ik bij elk telefoongesprek naam en voornaam van de medewerker vragen en noteren. Alsook het tijdstip.

Al die gegevens verzamelen en ook de beloften die je krijgt van deze mensen.
Ze maken reclame dat elk gesprek opgenomen wordt voor verbetering, wel aan de hand van die gegevens kan het voor hen al niet moeilijk zijn om die gesprekken te traceren en de beloften te controleren.

Volgende stap zou bvb kunnen zijn dat je met die bewijslast naar de hoofdzetel gaat en daar een gesprek aanvraagt. Want mailen en bellen kent zoals je zelf al ondervonden hebt ook zijn grenzen.

Is de installatie al achter de rug? Heb je online afspraak gemaakt of gebeld?
Soms is het handig om een korte situatieschets te geven om gerichter te kunnen helpen :)

Drone
Berichten: 3079
Locatie: st-niklaas

#5 , 16 nov 2010 13:31

het is geen schande ( nog verboden ) om te zeggen dat het hier over Telenet gaat.

Telenet is er omgekend de "helpdesk" en "facturatie" uit te besteden en het is daar dat de problemen onstaan en blijven "hangen".

momenteel kunt ge kosteloos telenet opzeggen tot einde november wegens aanpassingen van de algemene voorwaarden.

een 'bezoekje' aan de klantendienst in de kantoren in mechelen zelf doet soms ook wonderen ;)

Veebee
Berichten: 565

#6 , 16 nov 2010 15:01

Een schande niet, maar de algemene regel op het forum is toch geen bedrijven of personen bij naam noemen om klachten te vermijden? :)
Trouwens elk bedrijf heeft goede en slechte ervaringen, komt erop aan om tot een oplossing proberen te komen en dan kan bezoekje zelf wel helpen
Andere firma's zijn evengoed berucht voor hun helpdesken :)

Drone
Berichten: 3079
Locatie: st-niklaas

#7 , 16 nov 2010 16:00

er is een verschil tussen kleine ondernemers en bedrijven als telenet :)

tis misschien maar mijn mening, maar als ge op dit forum hulp komt vragen ivm met een internet/kabel/... provider is het handig om de naam te vermelden, zodat er juiste informatie kan worden gegeven over hoe te reageren op of tegen de provider.

ik ben bv al 11jaar klant bij telenet, eerst alleen internet ( thuis bij de ouders ) en nu de laatste 3 jaar is daar de kabel bij gekomen ( alleen gaan wonen ), dat ik op die 11jaar al genoeg "ervaring" heb opgedaan ivm met "problemen" met telenet kunt ge u wel voorstellen :)

om u idee te geven, toen ik "verhuisde" smeerde telenet mij een "nieuw" abbonement aan voor internet, de welke ik niet wilde ( verlies van eventuele promoties als "trouwe klant" bv, toen was ik nog maar 8jaar 'klant' ), ik verhuisde en alleen moest er hier een modem ( en toebehoren ) geinstalleerd worden, het heeft toen 11 maand geduurd om alles recht te laten zetten en telenet heeft pas "juist gereageerd" toen ik in een aangetekend schrijven en een PM naar "Charlotte" van telenet ) dreigde met een deurwaarder te sturen naar mechelen zelf.

ik heb dus in feite toen bijna een jaar niets kunnen doen ( bv volumeblokken bijkopen ) aangezien het "abbonement" dat ik had niet het mijne was en alle acties die ik zou ondernemen in feite "illigaal" zouden zijn geweest.

enigste "helpdesk" buiten telenet die ik ooit heb moeten gebruiken is de "klantendienst" van de makro ( defect toestel ) en mediamarkt ( gebruikt toestel gekocht, gebruikerssporen, niet aangeduid op de doos etc ... ) en geen problemen ondervonden :)

kweet "providers" en helpdesken . . . tis soms redelijk frustrerend, iedere belg word verondersteld de wet te kennen, maja, de wet telt niet voor zij die geld hebben he :(

sysrq
Topic Starter
Berichten: 64

#8 , 17 nov 2010 15:14

Ik heb ook al de nodige ervaring met telenet. In de absolute beginjaren van telenet maakte ik de strafste stoot mee. Op een mooie zaterdag!!! middag, ik woonde nog thuis en mijn ouders waren op vakantie, werd ik door luid lawaai wakker met een houtenkop. ;-) Ik keek uit het raam en er stond een 15 man in onze tuin te graven en de oprit open te breken. In opdracht van telenet maar zonder dat telenet het nodig vond ons te verwittigen. Blijkbaar hadden zo smorgends aangebeld maar toen lag ik nog maar net in bed en had ik niks gehoord.De rest van de dag ingesloten geweest met de auto.
Ik vond het nog wel grappig maar mijn vader niet dus uiteindelijk kwam er iemand van telenet langs met excuses en een half jaar gratis internet. Aangenomen maar uiteindelijk spijt van want oprit begon paar jaar later te verzakken waar zij gegraven hadden.

On Topic:

Er is toch een oplossing in zicht voor de technische storingen. Een "filter?" zou opnieuw defect zijn. Eén probleem: deze bevindt zich in een kast van PBE. En techniekers van telenet mogen die niet openmaken ivm veiligheid. Maar het gaat vooruit, ze zijn in gang geschoten. Als blijkt dat het niet opgelost raakt kan ik eind decemer alsnog kosteloos opzeggen.


Samengevat: Voor 90% vd probleempjes wordt je gemakkelijk geholpen bij de helpdesk. Maar het feit blijft dat bij moeilijkere problemen de frustraties enorm kunnen oplopen door incompetente en/of ongeinteresseerde helpdesk medewerkers. En dan zwijg ik over het wachten en doorschakelen enzovoort.

groetjes
sysrq

Drone
Berichten: 3079
Locatie: st-niklaas

#9 , 17 nov 2010 15:48

daarom dat een bezoekje aan de klantendienst in het hoofdkantoor te mechelen "wonderen" kan doen, gewoon met u "vuisten op tafel" slagen en op uw rechten staan.

het helpt meer dan naar de helpdesk te bellen :)


moesten ze mijne tuin/oprit op ne zaterdag onverwachts openbreken zonder enige vooraf gaande verwittiging/vraag ( ik veronderstel dat het op u 'privé terrein' was ), dan zouden de politie er rap geweest zijn.

15 man die zich zonder toestemming op privegrond begeven en dan nog schade toebrengen ( die in feite later maar is opgemerkt, verzakking ), tzal ambiance geweest zijn in mijn geval :D

sysrq
Topic Starter
Berichten: 64

#10 , 17 nov 2010 18:41

@ drone: Ja ter plaatse op tafel kloppen lijkt soms het enige dat werkt.Verder lijkt het me moest het over een stoffelijk consumentengoed (>1000€/jaar)gaan, aangekocht in een winkel, men veel sneller geneigd zou zijn terplaatse verhaal te gaan halen als men telefonisch met u voeten speelt.
De naam vragen en telefonische contacten noteren lijkt mij ook een handige tip.

Die 15 man is misschien overdreven maar het waren toch 2 camionettes en 1 kleine camion.Politie bellen kwam zelf niet in mij op en de schade begon pas +-3j later. Het oorzakelijk verband aantonen lijkt me zeer moeilijk.

Drone
Berichten: 3079
Locatie: st-niklaas

#11 , 17 nov 2010 21:44

als ge een naam vraagt aan de telefoon kan men zeggen wat ze willen, achternamen gaan ze zeker al niet zeggen.

uit vrees dat ze "thuisbezoek" gaan krijgen, dat ze voor de rechtbank zouden kunnen verschijnen, . . . ? wie weet.

als er "vreemden" ( en dan mag er nog letterlijk telenet op hun bestelwagen staan ) zomaar op private grond, de grond en de oprit openbreken ( zonder voorafgaande verwittiging of vraag naar u of de eigenaar van de grond ) zou u deze personen zelfs ter plaatste "staande" ( "burgerarrest" ) kunnen houden; dit met alle wettelijke middelen, tot de politie er is.

het gaat ( op dat moment ) om wildvreemden die zomaar zonder u toestemming u eigendom betreden en "schade" toebrengen aan u eigendom, u kon zelfs foto's ( of filmen ) nemen wat ze aan het doen waren aangezien zij op dat ogenblik op 'uw' eigendom waren.

het oorzakelijk verband aantonen +/- 3jaar later zal inderdaad moeilijk worden, maar niet onmogelijk, aangezien telenet de "opdracht" gaf zou er nog iets moeten van terug te vinden zijn in de "boekhouding" eveneens als het bewijs dat zij de "eigenaar" op de hoogte zouden hebben gesteld dat zij voor het nodige werk, zouden moeten graven.

u ( of u ouders ) hadden er beter aangedaan om de 6 maanden te weigeren, telenet zal dit aanzien als "schadevergoeding"

sysrq
Topic Starter
Berichten: 64

#12 , 18 nov 2010 10:18

In principe heeft u 100% gelijk. Maar op dat moment was de schade nog niet te voorzien en ze waren daar met goede bedoelingen. Het was niet telenet maar kabelwerken vandenberg die in opdracht van telenet de hele ondergrondse kabel vervangden. Die mensen zaten zelf verveeld met de zaak en zeiden naar waarheid dat telenet hun boekte maar dat de afspraken en verwittigingen volledig via telenet verliepen.
Ook is het mijn pa zijn motto dat er een groot verschil is tussen gelijkhebben en u gelijk afdwingen. Te veel energie steken in zaken met een betrekkelijk kleine geldwaarde is nutteloos en levert alleen maar stress en frustraties. Opmerkelijk genoeg telt dit alleen voor onze privezaken. Professioneel denk ik dat je beter de gemaakte afspraken nakomt. ;-)


Ondertussen ligt er trouwens nieuwe oprit dus de zaak is gesloten. Het was gewoon als anekdote over telenet bedoeld.
Dit was trouwens niet het hele verhaal. In de voorafgaande maanden had telenet al onze volledige installatie afgebroken en een nieuwe gezet. Het werkte nog steeds niet. Dan hebben ze een deel van de kast in de straat vervangen. Vervolgens hebben ze de buren op een ander kastje aangesloten. Toen het nog steeds niet werkte zeiden ze dat het kan alleen nog maar de kabel van de straat tot in u huis zijn want alle andere kabels zijn vervangen. Eerst zei men dat wij zelf moesten opdraaien voor die kosten. Waarna men opeens in mijn tuin stond.
Het frustrerende was dat nadat deze kabel vervangen was het nog steeds niet werkte.
Wat bleek uiteindelijk?

Modem was al 3 keer vervangen maar uit luiheid vergaten de opeenvolgende techniekers de adaptor mee te vervangen.
Uiteindelijk was het vernieuwen van de adaptor de oplossing.
Kunde u voorstellen hoeveel nutteloze manuren er staan tegenover van een adaptor van +-10€?
Stel u wel voor dat dit de absolute beginperiode was van telenet.

Veebee
Berichten: 565

#13 , 18 nov 2010 10:28

als ge een naam vraagt aan de telefoon kan men zeggen wat ze willen, achternamen gaan ze zeker al niet zeggen.

uit vrees dat ze "thuisbezoek" gaan krijgen, dat ze voor de rechtbank zouden kunnen verschijnen, . . . ? wie weet.
Meestal zeggen ze al bij het begin van het gesprek hun naam en dan komt het niet in hen op om te liegen e :)
Problemen heb je overal, maar als je nu eenmaal hun product wil wegens geen betere alternatieven, dan ben je aan hen gebonden

sysrq
Topic Starter
Berichten: 64

#14 , 18 nov 2010 10:49

idd veebee maar er eens over zagen doet goed hé :p

Veebee
Berichten: 565

#15 , 18 nov 2010 11:10

tis daarmee :)

Terug naar “Andere”