Vergissing elektriciteits-gas leverancier

josy
Topic Starter

Vergissing elektriciteits-gas leverancier

#1 , 16 jun 2010 08:34

In 2008 veranderde ik van leverancier. De slotfactuur werd betaald, alles verliep netjes. Twee maanden geleden krijg ik plots een brief van de voormalige leverancier waarin die meldt dat hij een vergissing gemaakt heeft in die slotfactuur, en dat ik nog 85€ moet betalen. Dus bijna twee jaar later. Ik negeerde die brief, kreeg een tweede aanmaning, en nu recent een aangetekende ingebrekestelling, met dreigementen van deurwaarders, budgetmeters enz...

Ik betwist die herberekening niet, want ik kan daar toch niet aan uit, doch ik vind dat ik niet moet betalen, wegens veel te laat.

Iemand raad?

(Ik vermoed dat ze de stelling "proberen gaat mee" hanteren)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 jun 2010 19:46

u betwist de factuur niet dus moet u betalen - iedereen kan zich vergissen dacht ik

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 17 jun 2010 19:58

u betwist de factuur niet dus moet u betalen - iedereen kan zich vergissen dacht ik
Voor dit soort facturen is er eerst bevrijdende verjaring na 10 jaar. U moet dus betalen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Rebel-with-a-cause

#4 , 17 jun 2010 20:53

Ik negeerde die brief, ....
Iemand raad?

Zo'n brieven niet negeren maar erop antwoorden in het vervolg.

josy
Topic Starter

#5 , 18 jun 2010 07:52

Ok, bedankt, ik heb dan maar bijbetaald, doch zonder hun kosten en rentes.

Terug naar “Andere”