koopovereenkomst

erjon
Topic Starter

koopovereenkomst

#1 , 29 dec 2009 18:31

Dag.

ik heb een koopovereenkomst getekend bij twee autohandelaar's maar ik wist niet dat het definitief was en bij de tweede handelaar dat ik geweest ben heb ik duidelijk gezegd dat ik al bij een andere autohandelaar getekend had en toch laat hij mij nog eens tekenen op zijn koopovereenkomst. Ik heb hem één uur later gebeld om hem te zegen dat ik die koopovereenkomst wil verbreken omdat ik al ergens anders heb getekend en hij zegt dat ik wel schadevergoeding ga moeten betalen. wat kan ik doen??

dringend

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 dec 2009 19:37

Het is niet de taak van een handelaar u te behoeden van fouten.
Een overeenkomst is een contract dat moet nageleefd worden.
Dat wil zeggen dat als de partijen hebben getekend ze BEIDEN daardoor gebonden zijn.
Het kan dus perfect zijn dat de 2de handelaar die auto al besteld heeft en vermoedelijk zo wie zo al kosten heeft.
Op het contract zal wel een clausule staan die een schadevergoeding eist bij niet naleven. Dat kan gaan tot x%
Voor de rechtbank kan hij de nalevering vorderen+ gerechtsintrest +kosten
Gezien u zelf ter plaatse bent geweest - kan u zich ook NIET beroepen op een termijn van 7 dagen bedenktijd.
Met hem onderhandelen over de schadevergoeding en deze schriftelijk met aangetekend schrijven bevestigen.
Iets anders zal er niet opzitten.

Reclame

Terug naar “Andere”