Electrabel perikelen

Drone
Topic Starter

Electrabel perikelen

#1 , 03 okt 2009 18:14

wegens vele problemen met Electrabel besloot ik om op 11/8/09 mijn contract met hun aangetekend op te zeggen met onmiddelijke ingang van 12/8/09 ( zijn nogal "ernstige" problemen ) met de vermelding van de toen huidige meterstanden voor electriciteit en gas, daar zij enige medewerking weigeren en simpelweg claimden dat hun niks te verwijten viel en dat enig proble(e)m(en) niet aan hun ligt.

heden heb ik nog altijd geen "eindafrekening" gehad en nu beweren ze dat ik eerst zou moeten overstappen naar een andere leverancier en dat ze dan pas een eindafrekening maken.

is dit de "normaale" gang van zaken?

communicatie met electrabel is niet echt om naar huis te schrijven ...

verder, in hun algemene voorwaarden, punt 7.3 staat er dat de facturen 'uiterlijk' 15 dagen na onvangstname moeten betaald worden, mag ik hier uit verstaan dat men uiterlijk 15 dagen moet betalen NADAT de factuur in de brievenbus is ontvangen?

algemene voorwaarden:

https://www.electrabel.be/myhome/docume ... ten_NL.pdf

mvg

helmuth

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 03 okt 2009 19:22

Ik veronderstel dat zij zich beroepen op artikel 53bis GW wat betreft ontvangst van de factuur?
Ten aanzien van de geadresseerde, en tenzij de wet anders bepaalt, worden de termijnen die beginnen te lopen vanaf een kennisgeving op een papieren drager berekend :
1° wanneer de kennisgeving is gebeurd bij gerechtsbrief of bij een ter post aangetekende brief met ontvangstbewijs, vanaf de eerste dag die volgt op deze waarop de brief aangeboden werd op de woonplaats van de geadresseerde of, in voorkomend geval, op zijn verblijfplaats of gekozen woonplaats;
2° wanneer de kennisgeving is gebeurd bij aangetekende brief of bij gewone brief, vanaf de derde werkdag die volgt op die waarop de brief aan de postdiensten overhandigd werd, tenzij de geadresseerde het tegendeel bewijst.
Je dient inderdaad een nieuwe leverancier te hebben vooraleer je de oude kan afsluiten. Je kan immers niet van "niemand" stroom gebruiken. (Tenzij aftappen van de buren maar ja.... :twisted: )

Drone
Topic Starter

#3 , 03 okt 2009 20:19

zoiets heb ik bij hun ook gelezen ja, dat ze 3 dagen rekenen voor ontvangst na verzending, doch ik heb hun er al meerdere keren opgewezen dat mijn tussentijdse facturen te laat aankomen, wat ik niet op tijd krijg kan ik ook niet op tijd betalen ( en ja kweet het, tis gemakkelijk gezegd, maar het is niet een 1malig voorval geweest )...

ligt het aan hun, de post, de postbode, ..., feit is wel dat er veel verkeerd gepost word in mijn straat, kan ver men eige postkantoor beginne op zen momenten :?

electrabel maakt hun eigen der gemakkelijk vanaf met te zeggen, dat is u probleem , niet het onze ...

is electrabel niet "verplicht" als een klant ( ik dus ) aangetekend kennis geeft dat hij zijn contract wilt op zeggen, om de nodige informatie te verstrekken over de juiste "procedure"? ( eerst nieuwe leverancier etc... ), zo ja, dan hebben ze weeral DIK gefaald :cry:

Reclame

Terug naar “Andere”