#1 , 13 aug 2024 19:52
We, alleenstaande mama met 2 kinderen van 7 j en 2j, hadden, een pakketreis geboekt met 1 week cruise Alaska en 2 weken rondreis West-Canada. Waarin Jasper ons hoogtepunt zou zijn aangezien we daar het meeste excursies konden doen met de kleinste, die elders niet mogelijk waren. Toen kwamen de bosbranden waarbij Jasper werd verwoest. Ik wou de reis toen annuleren wegens overmacht maar volgens het reisbureau kon dit niet, ik zou alles nog moeten betalen. Als alternatief voor Jasper wilden ze ons gewoon de nachten daar laten doorbrengen dan in het dorpje dat we ervoor gingen verblijven. Daar hadden we geen excursies geboekt en was eigenlijk gewoon een stop aangezien de afstand naar Jasper te groot zou zijn met 2 kleine kinderen en ik zou nog een kleine 300 euro moeten bijbetalen. Situatie in dat dorp ook rampzalig, deels evacuatie en bij contact met toeristische dienst daar via email het advies gekregen om de reis uit te stellen of niet naar dit dorp te komen. Ik probeerde in dialoog te gaan met het reisbureau, ik stelde voor om landarrangement te annuleren met geld terug en enkel de cruise te doen, ( dan moest ik volgens hun nog steeds alles betalen want ze konden de hotels niet annuleren)landarrangement in te Korten en vroegere terug vlucht, ging me ook nog veel geld kosten... Niets wilden ze aanvaarden, dus heb ik de reis toch geannuleerd wegens overmacht gezien de situatie daar. Nu gaat het reisbureau niet akkoord en weigeren ze het geld terug te storten. Wat moet ik nu doen? Geschillen commissie reizen zegt dat ze enkel kunnen bemiddelen maar er is geen dialoog aan te gaan met het bureau.