aanmaning betaling

lala
Topic Starter

aanmaning betaling

#1 , 26 aug 2009 12:11

Hallo,

Ik heb een abonnement afgesloten bij proximus en krijg elke maand factuur thuis gestuurd, 10€ maandelijkse bedrag en krijg 20€ belwaarde.
De laatste tijd krijg ik mijn briefwisselingen niet zoals het hoort en heb dus uit vergetelheid de facturen die ik moest betalen(waarvoor ik geen aanmaning kreeg niet betaald)...HEt gaat hierover het bedrag van 10€
de volgende maand krijg ik weer factuur van 10€ voor de komende maand en heb dit dan ook direct betaald...
Pas achteraf ben ik te weten gekomen dat ik een achterstand had van 10€ waar ik geen enkele rappel of vermelding op laatste factuur stond.
Ikben dus dan ook totaal uit de lucht gevallen wanneer ik een schrijven ontvang vanproximus dat ze mijn abonnement stopzetten en dat ik sluitingskosten moet betalen van 120€ en dan daarboven de kosten van juridesk --- 195€!!!!!!! ik vind dit niet kunnen omdat het niet door mijn schuld is dat ik mijn brieven niet naar behoren krijg , heb hiervoor al een klacht ingediend bij de ombudsman van de post...
Heb na ontvangst van schrijven van proximus een aangetekend brief naar hen gestuurd met bovenstaande uitleg!! begrijp niet waarom ze oop 1.2.3 abonnement afsluiten en dat ik daarvoor 199€ moet betalen als de achterstand 10€ is?? Zij kunnen zich toch niet permitteren dit zomaar te doen???
soit ik heb vandaag een schrijven ontvangen van juridesk dat ik alsnog die 195€ moet betalen omdat het de reden; brief niet onvangen bniet volstaat voor proximus...
Mijn vraag naar jou toe is: ik ben niet akkord; ik betaal niet wat doe ik?
ik ga zowieso hen weer een aangetekend brief schrijven dat ik niet akkoord ben en dat het door overmacht is dat ik facturen niet betaal...

iemand die weet wat doen!!! dit is door overmacht!!

dank u

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 26 aug 2009 13:15

Juridesk is een incassobureau als ik me niet vergis?

Download de pdf in onderstaande link... vanaf p 25 wordt het in uw geval interessant.

lala
Topic Starter

#3 , 26 aug 2009 13:39

ja idd juridesk is een incassobureau

dank je....leerrijke stof maar nu nog weet ik niet of dit wel mag, zomaar
contract stopzetten en dat ik bovendien 120€ daarvoor moet betalen!!!
ik zal eens contact opnemen met een paar instanties ...

Ik ga hen terug een aangetekend schrijven...wat ik niet begrijp is dat waarom zij vooraleer tot zo een stappen over te gaan , niet eerst een aangetekend brief schrijven..

nog raad?

dank

Reclame

Terug naar “Andere”