Beste leden,
Een moeilijke kwestie. We spraken de hulp aan van mijn schoonbroer in voor de afbraakwerken in voorbereiding van onze totaalrenovatie.
Mijn schoonbroer doet dit soort werk in bijberoep. Hij gaf aanvankelijk aan ons gratis te willen helpen, maar omdat we weten dat dit een langer werk zou zijn en hij hierdoor andere klanten zou mislopen, wilden we hem betalen. We gaven hem ons budget aan en hij ging hiermee akkoord. Tijdens de werken en na elk factuur vroegen we meermaals of de werken nog binnen budget vielen en kregen ofwel het antwoord ja of moet ik nakijken.
Nu zijn alle werken gebeurd en maakte hij een eindafrekening waaruit blijkt dat de helft van het oorspronkelijke budget ERBIJ zal komen. Het kwam toch hoger uit dan verwacht.
Ik vroeg hem of hij dit al langer wist, want dan hadden we bepaalde werken laten vallen. We kregen als antwoord dat ze het erg druk hadden gehad en dat dit was blijven liggen.
Zijn wij als klant nu genoodzaakt dit te betalen ondanks dat er oorspronkelijk een ander bedrag was afgesproken?
Hoe pakken we dit zakelijk aan?