Hallo,
De SWDE (Société Wallonne des Eaux) stuurt sinds meer dan één jaar alle water facturen van mijn huidig adres naar mijn vorig adres (waar ik niet meer woon).
Uiteraard heb ik deze facturen dus ook niet gezien en dus ook niet betaald.
Vorige week werd ik door Venturis gecontacteerd om te betalen. Ik ben natuurlijk bereid om de water kosten te betalen maar de kosten van de deurwaarder Venturis en de herinneringskosten van de SWDE (die steeds naar mijn oud adres werden verstuurd) zijn niet aan mij om te betalen.
Op een legaal vlak: is het aan mij om te zien dat ik geen waterfacturen meer krijg en om dus de entiteit zelf de contacteren om te vragen wat er aan de hand is ?
Of zal de rechter aan mijn kant zijn en zien dat het voor de gewone mens moelijk is om alles te controleren en dat hij er niet van uitgaat dat ik per se moet denken aan of ik wel of niet waterfacturen aan mijn adres verstuurd worden ?
Ik vind dat op een moreel vlak het niet aan mij ligt om aan zo'n dingen te denken en dat de SWDE een fout heeft begaan. Vooral omdat het zo duidelijk is waar ik woon vermits het de waterfacturen betreft van adres X maar dat ze de facturen naar adres Y versturen en dat ook de facturen van adres Y ook naar adres Y worden verstuurd (vermits iemand anders daar nu woont).
Maar het zou mij niet verwonderen dat de wet zo'n entiteiten meer "beschermd"/ voordelen geeft dan aan een individu.
Danku