Plafond ingestort aan de kust
Geplaatst: 11 sep 2020 23:53
Hallo,
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Vorige maand heb ik met 3 andere familieleden aan appartement gehuurd aan de kust voor een paar dagen. Origineel gingen we 4 dagen en 3 nachten daar verblijven. Dit was een appartement geboekt via booking.com.
De tweede nacht rond 1 u snachts is het houten plafond (waar de lampen in zaten enzo) naar beneden gevallen op 2 slapende familieleden. Niemand was gelukkig gewond. We hebben toen de eigenaar proberen te bereiken, maar die nam niet op. We hebben booking.com gecontacteerd en we kregen de toestemming om naar huis te gaan.
Dus nu willen we graag de volledige terugbetaling van de reis, aangezien dit een uitzondering is. Er is een plafond naar beneden gestort. Mensen konden gewond geraakt zijn. De eigenaar wilt ons maar iets meet dan de helft terugbetalen. Wij gingen niet akkoord en hadden testaankoop ingeschakeld. Dit werkte ook niet en nu zegt booking.com dat de eigenaars niet meer antwoorden en dat ik dus naar mijn vergoeding kan fluiten.
Zijn er stappen die ik kan ondernemen om toch nog de volledige terugbetaling te krijgen? Zoja, wat zijn die stappen? Stel dat ik naar de vrederechter ga, wat zijn mijn slaagkansen om dit te winnen? Is het de moeite?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Vorige maand heb ik met 3 andere familieleden aan appartement gehuurd aan de kust voor een paar dagen. Origineel gingen we 4 dagen en 3 nachten daar verblijven. Dit was een appartement geboekt via booking.com.
De tweede nacht rond 1 u snachts is het houten plafond (waar de lampen in zaten enzo) naar beneden gevallen op 2 slapende familieleden. Niemand was gelukkig gewond. We hebben toen de eigenaar proberen te bereiken, maar die nam niet op. We hebben booking.com gecontacteerd en we kregen de toestemming om naar huis te gaan.
Dus nu willen we graag de volledige terugbetaling van de reis, aangezien dit een uitzondering is. Er is een plafond naar beneden gestort. Mensen konden gewond geraakt zijn. De eigenaar wilt ons maar iets meet dan de helft terugbetalen. Wij gingen niet akkoord en hadden testaankoop ingeschakeld. Dit werkte ook niet en nu zegt booking.com dat de eigenaars niet meer antwoorden en dat ik dus naar mijn vergoeding kan fluiten.
Zijn er stappen die ik kan ondernemen om toch nog de volledige terugbetaling te krijgen? Zoja, wat zijn die stappen? Stel dat ik naar de vrederechter ga, wat zijn mijn slaagkansen om dit te winnen? Is het de moeite?