In oktober (2019) kreeg ik een melding van paypal dat er 2 bestellingen geplaatst waren met mijn paypal account, dit klopte echter niet. Ik heb hun hiervan onmiddellijk op de hoogte gebracht, maar ze weigerden de betaling te annuleren.
Ondertussen heb ik een claim geopend en heropend, maar ze sluiten die telkens af zonder de claim daadwerkelijk te onderzoeken. Ook heb ik hen via het message center meerdere malen proberen te contacteren. .Maar hier weer hetzelfde verhaal, als ze überhaupt al reageren.Ik heb het ook telefonisch geprobeerd, maar via die weg blijkt het praktisch onmogelijk om effectief iemand aan de lijn te krijgen. Eenmaal is mij dit gelukt, maar die persoon stuurde mij weer door naar hun site om de claim te heropenen. En zo blijft het eigenlijk maar doorgaan
Wel hebben ze in december een incassobureau ingeschakeld, daar vinden ze de tijd dan blijkbaar wel voor. Ook tegen hen heb ik de schuldvordering betwist, maar ze blijven sturen. Moet ik nu op iedere mail van hen blijven reageren? En wat kan een incassobureau eigenlijk doen buiten brieven sturen of mailen?
Ik vraag mij eigenlijk ook af waarom paypal zo reageert? Ik maak er immers al jaren gebruik van, zonder problemen. Als die bestelling door mij geplaatst was had ik die uiteraard gewoon betaald. Ik heb hun ingelicht over de fraude, de betreffende bestelling is uiteraard ook niet toegekomen bij mij, waar kunnen zij hun claim dan eigenlijk op baseren?