Graag had ik willen weten of een advocaat verplicht is een gedetailleerde factuur op te maken. (erelonen, kosten enz...)
Ik kreeg gewoon via e-mail een nog te betalen bedrag + 21% btw, (dus geen detail of factuur in bijlage)
Ik betaalde ook al een provisie (cash ) en deze zou in mindering gebracht worden bij de eindafrekening.
De al betaalde provisie staat ook niet vermeld in de ontvangen e-mail.
Dus ook geen detail van de uitgevoerde prestaties(brieven enz...)?
Het komt er dus op neer dat hij kan beweren diverse taken uitgevoerd te hebben, zoveel uren aan een zaak gewerkt heeft enz.... maar dat dan niet moet bewijzen aan de hand van een gedetailleerde afrekening?
Ik schreef "factuur" maar bedoelde in feite " een afrekening" waar alles duidelijk op vermeld staat.
Mogelijk dat dit gewoon een bijkomende bedrag aan provisie is en nog geen eindafrekening.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)
Wend je bij de Balie van Advocaten bij u in de buurt , en stel misschien daar je vraag ? of in een Justitiehuis daar zitten eerstelijns advocaten het natuurlijk wel de vraag of die graag vragen over collega confraters erg graag wensen te beantwoorden ?
Fanaat: waarom de mensen nog verder sturen als ze hier al hun antwoord hebben gekregen?
Onder andere van een advocaat...
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)