Eigendom pups?

joan

#16 , 05 jan 2008 10:04

Uw huidig verhaal brengt duidelijkheid.
Ik hoop dat jullie naïviteit en goedgelovigheid jullie sterker hebben gemaakt zodat dergelijke stommiteiten niet meer kunnen plaatsvinden.

Ik hoop ook dat jullie ondertussen de dierenbescherming hebben ingelicht van de situatie anders hebben jullie binnenkort misschien wel de dood van die moeder en haar 3 pups (die jullie hebben meegegeven met die man) op jullie geweten door gebrek aan medische zorgen door die ex-vriend (ontworming, vaccinaties, edm.). Jullie zijn op z'n minst moreel verantwoordelijk voor het nest want het was door jullie gewild en gemaakt !

Voor hondentrainers en gedragsbegeleiders vind ik het onbegrijpelijk dat jullie deze weg bewandeld hebben, een teef die uit een slecht milieu komt (agressie bij soortgenoten), een eigenaar die zijn beesten duidelijk niet verzorgd...sorry !

Als u echt "zo'n goede vrienden" waard had u dat moeten zien en weten.

Ik wens jullie veel succes met de 3 pups.
Zorg voor goede opvangfamilies en behoudt ze zekers niet. De arbeid om 3 pups van eenzelfde nest groot te brengen op een verantwoorde manier is meer dan een dagtaak en loopt in 95 ´% van de gevallen fout als er 2 zussen bijzitten.

Veel Succes !

P.S. Bij wie hebben jullie de opleiding tot hondentrainer en gedragsbegeleider gevolgd ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wildgirl1981
Topic Starter

#17 , 05 jan 2008 12:23

Uw huidig verhaal brengt duidelijkheid.
Ik hoop dat jullie naïviteit en goedgelovigheid jullie sterker hebben gemaakt zodat dergelijke stommiteiten niet meer kunnen plaatsvinden.

Ik hoop ook dat jullie ondertussen de dierenbescherming hebben ingelicht van de situatie anders hebben jullie binnenkort misschien wel de dood van die moeder en haar 3 pups (die jullie hebben meegegeven met die man) op jullie geweten door gebrek aan medische zorgen door die ex-vriend (ontworming, vaccinaties, edm.). Jullie zijn op z'n minst moreel verantwoordelijk voor het nest want het was door jullie gewild en gemaakt !

Voor hondentrainers en gedragsbegeleiders vind ik het onbegrijpelijk dat jullie deze weg bewandeld hebben, een teef die uit een slecht milieu komt (agressie bij soortgenoten), een eigenaar die zijn beesten duidelijk niet verzorgd...sorry !

Als u echt "zo'n goede vrienden" waard had u dat moeten zien en weten.

Ik wens jullie veel succes met de 3 pups.
Zorg voor goede opvangfamilies en behoudt ze zekers niet. De arbeid om 3 pups van eenzelfde nest groot te brengen op een verantwoorde manier is meer dan een dagtaak en loopt in 95 ´% van de gevallen fout als er 2 zussen bijzitten.

Veel Succes !

P.S. Bij wie hebben jullie de opleiding tot hondentrainer en gedragsbegeleider gevolgd ?
De teef is ondertussen alweer veel beter omdat wij zelf de dierenarts hebben ingelicht. Die teef komt niet uit een slecht milieu want hun honden zitten apart en naar elkaar doen ze trouwens niets. Maar we vonden het beter dat ze hier was want je weet maar nooit. Het is dus niet de teef die agressie vertoont.
De dierenbescherming was ingelicht, maar die kunnen niets doen omdat wij die dierenarts gebeld hebben en dusj alle nodige medische zorgen zijn toegediend. Alles is dus gebeurd wat er moest gebeuren voor de gezondheid van de teef. We hadden hen moeten inlichten vooraleer we de dierenarts belden als we er iets aan wilden doen. Nu kunnen ze niets meer doen.
We waren bevriend met die mensen in die zin dat we op dezelfde club trainden en samen gingen wandelen. Wij hebben echt nooit gezien hoe ze echt waren. Spijtig genoeg. We hadden een overeenkomst getekend voor de dek + dat ze kopers hadden, anders had de dek NOOIT plaats gevonden. Wij zijn echt niet zo onverantwoord als je denkt.
De pups zijn nu 7 weken en hier bij ons zitten er nog 3, 2 reutjes en 1 teefje. 1 reu gaat volgende week naar zijn nieuw baasje, het andere reutje daar komen er volgende week mensen voor kijken, het teefje heeft nog geen nieuwe thuis gevonden, maar dat geeft niet. We hebben hier plaats genoeg dus kan ze blijven tot dit wel gebeurt. We gaan de pups in GEEN geval naar het asiel of zo doen. Wat je mij vertelt weet ik allemaal al, maar heel veel hangt af van de opvoeding. Wij hadden hier samen met de teef die bevallen is nog 2 teven in huis rondlopen. Wij hebben NOOIT geen problemen gehad tussen die 3. Ook al is één van ons teven zelfs loops geworden toen de pups 2 weken oud waren. We weten echt wel hoe we zoiets moeten aanpakken. Onze teven en de teef die moest gedekt worden zijn op de juiste manier aan elkaar voorgesteld en ik ken het karakter van mijn eigen honden heel goed. Als wij thuis zijn loopt gans ons gezinnetje samen. Zijn we niet thuis, dan gaan ze in de bench.
We hadden misschien beter moeten weten ivm gans deze situatie, maar iedereen maakt fouten en dit doen we dus NOOIT meer, maar geloof mij als ik zeg dat wij alles gedaan hebben om goed te doen en echt niet wisten hoe die mensen écht waren. Anders hadden we het nooit gedaan. Onze reu dekt niet meer, het is gedaan. Als we ooit nog een nestje hebben en ik zeg ALS, dan is het van ons eigen teef, zodat we alle touwtjes zelf in handen hebben!
Toch bedankt om je bezorgdheid.

Reclame

Terug naar “Andere”