Rechtzetting vorig bericht.
De aanleiding dat ik dacht dat er wel verplichtingen aan verbonden waren was dat een andere medewerker die gedegradeerd is in functie mij vertelde dat hij bij proximus zat en dat hij de korting heeft moeten terugbetalen. Deze medewerker vertelde mij dat het ook in de algemene voorwaarden van proximus stond. Deze medewerker vervolgde wel zijn werk zoals het moest 'op bevel van zijn baas'.
Bovendien had ik een gesprek met mijn baas die me wist te vertellen dat contracten telefonisch niet meer afgesloten worden en dat dat slechts schriftelijk kon verlengd worden.
Nu staat er letterlijk in de algemene voorwaarden van proximus hetvolgende:
De vervanging van een contract van onbepaalde duur of van een contract
van bepaalde duur afgesloten met een Klant/consument door een nieuw
contract van bepaalde duur mag alleen gebeuren indien de Klant vooraf
schriftelijk in kennis werd gesteld van deze mogelijkheid en indien hij zijn
uitdrukkelijke en schriftelijke akkoord heeft gegeven. Indien de Klant de
verlenging van zijn contract van bepaalde duur niet aanvaardt, zal het
automatisch worden omgezet in een contract van onbepaalde duur. De
Klant kan het beëindigen overeenkomstig artikel 12.
Ofwel zit de persoon die me verkeerdelijk de informatie gaf dat er een contract verbonden was aan de korting die telefonisch aangeboden wordt met heel wat frustratie omdat hij van functie moest veranderen, ofwel meent hij echt te geloven dat er een contract aan vasthangt en trekt hij er zich niets van aan dat hij aan de klant zegt dat er niets aan verbonden is. Beide redenen geven aan dat de persoon in kwestie niet de meest oprechtvolle karakter heeft.
Ik heb de proef op de som genomen en heb gevraagd aan een klant om na tien dagen (na de activatie van de korting) de klantendienst te bellen om hen te melden dat ze na twee maanden van operator gaat veranderen en wat de kosten zijn voor het verbreken van het contract. Daaruit zal het definiitief antwoord op mijn vraag ziijn of er al dan niet een contract vasthangt aan de korting die we telefonisch aanbieden.
Voorlopig wil ik mijn woorden terugtrekken maar u begrijpt dat ik het niet over mijn hart kon krijgen dat ik, indien die collega van mij gelijk had, honderden mensen aan iets had verbonden zonder ze dat wisten.
Hoogachtend.