Vorderingen opeisen!

L.W.
Topic Starter

Vorderingen opeisen!

#1 , 04 sep 2010 21:28

Wij hebben een vordering te goed van de tegenpartij € 52.391,00.
Onze advocaat heeft in eerste instantie bewarendbeslag laten leggen op hun onroerendgoed,en sinds recent ook uitvoerendbeslag!!
Onze advocaat heeft de gerechtsdeurwaarder de opdracht gegeven van betekening van het arrest van het Hof van Beroep te Antwerpen.De betekening heeft plaats gevonden op Dinsdag 24/08/2010.
Hierin eist de deurwaarder het BEVEL tot betaling van onze vordering € 52.391,00.
Hoelang krijgt de tegenpartij de tijd om deze som te betalen?
Worden er ook intresten bijgeteld op de som van € 52.391,00?
Zo ja, vanaf welke datum ?
Deze gerechtelijk procedure is begonnen op 08/10/2006 is behandeld geweest op 04/11/2008 voor de rechtbank van eerste aanleg te Antwerpen,en volledig in ons voordeel uitgesproken!
Tegenpartij tekend beroep aan tegen dit vonnis,pleidooien voor het Hof van Beroep te Antwerpen op 08/03/2010 uitspraak op 17/05/2010 met als resultaat dat alles over de ganse lijn in ons voordeel is uitgesproken.Al onze vorderingen werden gegrond verklaart,en de vorderingen van de tegenpartij volledig ongegrond verklaart!! Gerechtigheid is geschieden!!
Uitvoerend beslag van onroerendgoed neemt dit veel tijd in beslag?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 04 sep 2010 22:10

Proficiat L.W., dat je de rechtszaak hebt gewonnen.
Ik kan enkel een antwoord geven op je intresten. De gerechtelijke intresten starten vanaf de dag dat je advocaat (jij) deze gevraagd hebt op de rechtbank. Indien de intresten werden aangevraagd bij de start van de procedure (08/10/2006), dan zullen er ook vanaf die dag intresten verrekend worden.

Ik hoop dat je advocaat ook de RPV heeft gevraagd.

De overige vragen laat ik over aan juristen.

L.W.
Topic Starter

#3 , 08 sep 2010 12:44

BETEKENING-BEVEL van Gerechtsdeurwaarder.

De gerechtsdeurwaarder die door onze advocaat is aangeschreven voor BETEKENING-BEVEL te betekenen aan tegenpartij,schrijft het volgende:Ik heb de bevolen partijen verklaard dat bij gebrek aan volledige betaling binnen de vierentwintig uur,termijn door de wet bepaald,zij daartoe zullen gedwongen worden door alle rechtsmiddelen,ondermeer door uitvoerend beslag op roerende goederen en inkomsten.
Het bedrag dat wij vorderen van tegenpartij is 52.931,26 Euro.
Deze betekening heeft plaats gevonden op 24/08/2010,binnen welke periode dient de tegenpartij onze vorderingen te betalen?

Met de beleefde groeten,

Reclame

Terug naar “Andere”