Bestelling die ik niet heb geplaatst.

Ylany
Topic Starter

Bestelling die ik niet heb geplaatst.

#1 , 01 apr 2010 09:52

Vandaag kreeg ik per aangetekend schrijven een rekeninguitreksel van enkele bestellingen die ik nooit heb gedaan. Ook heb ik van die aankopen nooit fakturen ontvangen terwijl wel mijn BTW nummer werd gebruikt.
Heb bedrijf zegt me ook niets en tot nu toe weet ik ook niet over wat het gaat.

Nu vermoed ik dat mijn ex die aankopen in mijn naam heeft gedaan en de fakturen die me werden toegezonden heeft laten verdwijnen want op het tijdstip van de bestellingen was hij nog altijd woonachtig op mijn adres.

Kan ik die aankopen nog protesteren en/of klacht neerleggen?
De aankopen dateren van juli 09.

Het gaat over een niet al te groot bedrag. (500€) Gelukkig maar...
Maar toch zou ik die liever niet betalen voor iets ik nooit heb ontvangen.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 01 apr 2010 09:57

De bestelling aangetekend betwisten en een kopie vragen van de bestelbon zodat u de handtekening, datum en leveringsadres kan achterhalen.

Ylany
Topic Starter

#3 , 01 apr 2010 17:03

Ik heb de firma daarjuist weer aan de lijn gekregen en ze eisen betaling omdat de faktuur nooit geprotesteerd is geweest. Kan ook niet aangezien ex post constant onderschept.

Ik zal het via aangetekend schrijven toch proberen en de bestelbon vragen. Ik ga morgen ook 'nog maar eens' klacht gaan indienen.

Reclame

witje

#4 , 01 apr 2010 18:40

zulke zaken bij voorkeur nooit via telefoon, en altijd schriftelijk behandelen. Kwestie van bewijs later.

In ieder geval: wat tijdens dat telefoongesprek voor u nuttig is geweest, dat vermeldt u nu nog eens in die brief (eventueel met de naam van de werknemer waarmee u heeft gesproken + feiten).

Als u dat niet heeft besteld en daar nooit voor getekend heeft, voet bij stuk houden.

Die ex: is dat al officieel ex, of nog maar slechts feitelijk gescheiden?

Hoe kan die ex uw post onderscheppen? Uw redengeving is niet deugdelijk: als hij de kans heeft om die te onderscheppen, moet u daar iets aan doen. En anders moet u klacht indienen wegens schending van uw briefgeheim. (dat is strafbaar)

j.demoor

#5 , 02 apr 2010 10:32

“Art.1315.Hij die de uitvoering van een verbintenis vordert, moet het bestaan daarvan bewijzen...”(Burgerlijk Wetboek).

Vraag uw schuldeiser het bewijs van uw bestelling.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 apr 2010 16:07

Schending briefgeheim is wel iets anders.
Wat heeft ex met firma te maken - vennoot zaakvoerder heeft iets met de firma te maken en dan nog enkel diegene die gemachtigd zijn een firma te binden.
Voor de rest: gemachtigde heeft niets besteld en niets ontvangen en ook geen factuur gekregen.

Indien ex niets met firma te maken heeft is het valsheid en oplichting ten zijner laste.

Firma kan dan ook klacht tegen onbekende indienen na uw klacht metvermioeden van persoon X die het gedaan heeft.
Zal blijken uit verder onderzoek.

Opletten een gedeelte van deze procedure is (kan) puur burgerlijk zijn gezien nog niet geweten of er iets strafrechtelijk is.

Terug naar “Andere”