Beste
Mijn vader kreeg vandaag een brief van een firma die beveiligingsinstallaties, camera's, enz... installeert. In de brief wordt een datum voor het jaarlijks onderhoud meegedeeld, met de vermelding dat er dan iemand moet thuis zijn.
Mijn vader is echter helemaal geen klant bij deze firma en heeft dus nooit producten of diensten gekocht of genoten van dit bedrijf, met andere woorden, er valt hier weinig te onderhouden.
De brief is wel gericht aan de (zaak van) mijn vader (al is de schrijfwijze niet helemaal juist). Bovendien klopt het adres niet (gericht aan de "Karel Milreillestraat nr. 2": enkel de "Karel" en het huisnummer kloppen.) Waarschijnlijk is dit fout adres ongemerkt gebleven bij de Post, omdat de straatnaam wel redelijk gelijkluidend is, als is er toch wel een duidelijk verschil. De Karel Mireillestraat bestaat hier echter niet.
Dient mijn vader zelf contact op te nemen met deze firma? Dit kost natuurlijk weer een telefoontje (dat is natuurlijk geen ramp, maar het gaat om het principe)
Enkele jaren geleden was er ook al eens een Proximus-abonnement geopend op zijn naam en adres. Het zou dus niet de eerste keer zijn dat hij het slachtoffer wordt van bedrog.
Welke stappen dient hij te ondernemen?
Graag uw advies. Hartelijk dank bij voorbaat.