Schade/herstelling

fitness
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Schade/herstelling

#1 , 20 okt 2024 14:31

Hallo,

Ik wist niet juist waar ik dit moest vragen, dus als het fout staat, mijn excuses alvast.

Wij zijn een fitnessclub en hebben een aantal toestellen gekocht en na 1 week was onze roeimachine stuk.
Het handvat is afgebroken en heb toen contact opgenomen met de leverancier.
Na weken mails te sturen zonder antwoord heb ik een mail gestuurd met hun hoofdfirma in CC en toen kreeg ik meteen antwoord.
Op 10 augustus zeiden ze dat ze het in orde gingen maken omdat dit nog onder garantie valt.
Tot nu toe is dit nog altijd niet in orde. Ik heb nog een 5-tal mails gestuurd zonder enige reply.

Een 3 tal weken geleden is er een ander toestel stuk gegaan, wat ook onder garantie valt en heb nu weer hetzelfde probleem.

Wat kan ik hieraan doen? Kan ik op één of andere manier hen dwingen om alles sneller te laten verlopen?
Kan ik eventuele inkomsten recupereren die ik misschien ben misgelopen doordat twee toestellen niet werken en al zo lang buiten gebruik zijn?

Bedankt alvast.

Thomas_A

#2 , 20 okt 2024 14:36

B2B, dus wat contractueel afgesproken is telt. Over welke garantie gaat het trouwens, want de 2 wettelijke garantie is al niet geldig voor professionelen.

bosprocureur

#3 , 21 okt 2024 14:16

Ik zou alvast opteren voor de versleten, ouderwetse manier. Stuur gewoon een aangetekende zending, met antwoordkaart.
Komt die terug, NIET openen!

En zend tegelijk ook een niet aangetekende versie; best in beide zendingen naar de andere zending verwijzen.

Reclame

fitness
Topic Starter

#4 , 22 okt 2024 07:59

B2B, dus wat contractueel afgesproken is telt. Over welke garantie gaat het trouwens, want de 2 wettelijke garantie is al niet geldig voor professionelen.
Volgens de website geven ze 4 maanden garantie.
Beide toestellen waren na een week kapot.

Ik heb ze op 8 oktober nog eens gemaild en nog altijd geen antwoord gehad.
Hier moet toch iets aan te doen zijn? Ik zit sinds half augustus met twee toestellen die niet normaal werken.
Mag ik mijn leden verder laten sporten op deze toestellen of niet? Wat als ze zich blesseren bij verder gebruik? Wie is er verantwoordelijk?
Als ik ze niet verder mag laten sporten op deze toestellen, loop ik inkomsten mis omdat dit toestellen zijn die normaal dagelijks worden gebruikt en dan vertrekken mijn leden.

fitness
Topic Starter

#5 , 22 okt 2024 08:01

Ik zou alvast opteren voor de versleten, ouderwetse manier. Stuur gewoon een aangetekende zending, met antwoordkaart.
Komt die terug, NIET openen!

En zend tegelijk ook een niet aangetekende versie; best in beide zendingen naar de andere zending verwijzen.
Weet je toevallig of ik mijn leden nog mag laten verder sporten op deze toestellen?
Wat als ze zich blesseren? Wie is verantwoordelijk?
Als ik ze niet mag laten verder sporten op deze toestellen, zullen er gegarandeerd mensen vertrekken.
Kan ik deze misgelopen inkomsten op hen verhalen?

LeenW

#6 , 22 okt 2024 08:20

Als u twijfels hebt over de veiligheid, zou het geen vraag mogen zijn wie juridisch verantwoordelijk is bij een ongeval.

bosprocureur

#7 , 22 okt 2024 11:13

Inderdaad, de vraag stellen is al genoeg om het antwoord te kennen. U bent op de hoogte van een (gevaarlijk!) defect, dan ligt de verantwoordelijkheid totaal bij u. En uw aansprakelijkheidsverzekering (hebt u die?) zal dan ook niet tussenkomen vrees ik.

Zet die toestellen asap, NU dus, buiten gebruik, en zet eindelijk eens de leverancier onder druk. U hebt klanten/leden die ze willen gebruiken? Is het geen optie om dergelijke toestellen voorlopig ergens te ontlenen, huren... ?

Terug naar “Andere”