Contractbreuk Telenet

Aaronv
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Contractbreuk Telenet

#1 , 27 aug 2024 11:45

Goedemiddag

In 2022 heb ik ingetekend op een promo voor studenten bij Telenet met een vaste prijs en van onbepaalde duur (zolang ik ingeschreven ben als student). Nu in augustus 2024 verhoogt Telenet toch de prijs. Zij verwijzen hiervoor naar hun algemene voorwaarden omdat dit een tariefplan zou zijn. Ik ben daarop naar de ombudsdienst voor Telecom geweest. Zij doen volgende uitspraak
“Het studententarief (Easy Internet aan € 20/m en All Internet aan € 25/m) blijft van toepassing zolang de student als
student ingeschreven is (student zal hiervoor jaarlijks op voornoemd e mailadres gecontacteerd worden) en vervalt
wanneer het internetabonnement wordt gecombineerd met TV of een vaste telefoonlijn.”
Hierbij wordt duidelijk gemeld dat het tarief (en niet het tariefplan) geldig blijft zolang de klager student is. Het tarief
voor de twee deelnemende producten wordt tevens duidelijk gespecifieerd.
Dat de klager momenteel nog als student geregistreerd staat, wordt niet door de operator in twijfel getrokken.
Bijgevolg meent de Ombudsdienst dat er voor de operator geen reden is om andere tarieven toe te passen voor de klager.
Specifieke aanbeveling van de Ombudsdienst:
De Ombudsdienst beveelt Telenet Group aan om een tarief van € 25 per maand toe te passen voor het abonnement All Internet zolang de klager als student geregistreerd staat.

Telenet legt deze beslissing naast zich neer en eist een hoger bedrag.

Mijn vraag is, wat moet ik nu doen?
1) Het oorspronkelijke bedrag van €25 per maand blijven betalen - met als risico dat Telenet mijn internet afsluit
2) Proactief Telenet dagvaarden via deurwaarder voor het vredegrecht?

bosprocureur
Berichten: 6987

#2 , 03 sep 2024 17:42

[quote=Aaronv post_id=748712 time=1724751930 user_id=87696]
Goedemiddag

In 2022 heb ik ingetekend op een promo voor studenten bij Telenet met een vaste prijs en van onbepaalde duur (zolang ik ingeschreven ben als student). Nu in augustus 2024 verhoogt Telenet toch de prijs. Zij verwijzen hiervoor naar hun algemene voorwaarden omdat dit een tariefplan zou zijn. Ik ben daarop naar de ombudsdienst voor Telecom geweest. Zij doen volgende uitspraak

.../...



Telenet legt deze beslissing naast zich neer en eist een hoger bedrag.

Mijn vraag is, wat moet ik nu doen?
1) Het oorspronkelijke bedrag van €25 per maand blijven betalen - met als risico dat Telenet mijn internet afsluit
2) Proactief Telenet dagvaarden via deurwaarder voor het vredegrecht?
[/quote]

Het gaat dus om een bedrag van ongeveer 25,00 €. En per maand een toeslag van X
Gewoon voor de aardigheid, bereken eens hoeveel dat zou kunnen kosten voor uw hele studentencarrière, en vergelijk dan eens met de kosten van een heuse procedure waarvan je de uitslag nog moet afwachten.
Wat zou dat u, misschien, maximaal opbrengen, en wat is de mogelijke kost die u moet betalen als het misloopt ?
En neem pas dan een beslissing, maaar dan met kennis van de mogelijkheden

Inazuma
Berichten: 10203
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 03 sep 2024 22:07

Mijn vraag is, wat moet ik nu doen?
1) Het oorspronkelijke bedrag van €25 per maand blijven betalen - met als risico dat Telenet mijn internet afsluit
2) Proactief Telenet dagvaarden via deurwaarder voor het vredegrecht?

4) Slikken en betalen

3) Per direct opzeggen :?:
Er zijn meerdere aanbieders die rond die prijs een abo aanbieden, eventueel via 4G
https://www.bestetarief.be/#/home
Of tel je GSM abo er eens bij, Proximus heeft bvb een abo via 4G, "onbeperkt" (300 GB, daarboven @ 512kbps) voor rond de 50€ met 6 maanden korting


2) kost veel centjes, zeker als je verliest, dat is jàren het prijsverschil ...


Laat in elk geval het BIPT weten dat Telenet zich weigert neer te leggen bij hun beslissing

Reclame

Terug naar “Andere”