Geachte,
Bij het overlijden van mijn moeder werd de notaris aangeschreven door het lokale OCMW kantoor. Er zou nog een factuur openstaan op mijn naam die nog niet betaald was (factuur dateert uit 2014, was vervallen en er zijn geen aanmaningen ontvangen noch briefwisseling geweest sedert 2016). De notaris ontving een uitgebreide factuur met alle kosten tot in detail vermeld. Uiteraard heeft de notaris deze betaald met een deel van de erfenis. Nadien ontving de notaris een brief waarin het OCMW bedankte om alles snel af te handelen en waarin het OCMW verklaarde dat alle openstaande schulden nu voldaan waren. Nu, meer dan 4 jaar na betaling van de openstaande facturen ontvang ik terug aanmaningen i.v.m. dezelfde factuur. Bij het contacteren van het OCMW met vermelding van de betalingen blijft men beweren dat de schuld nog openstaat ondanks de bewijsstukken in mijn bezit (bewijs van betaling, briefwisseling tussen notaris en OCMW en de factuur.) Ondertussen dreigt men met deurwaarders en juridische kosten. Wat kan ik doen om dit op te lossen zonder naar de rechtbank te moeten?
Mvg,