Ik had voor mijn zoon (13j) een tandartsafspraak (controle) gemaakt op maandag om 11u.
Mijn zoon is die maandag ziek wakker geworden. Hoesten en lopende neus. Na wat twijfelen of het toch nog zou lukken of niet heb ik de afspraak iets na 10u afgebeld.
Nu heb ik een mail ontvangen waarin staat dat ik 60 euro forfaitvergoeding moet betalen binnen de 7 dagen. Als ik niet betaal kan ik geen nieuwe afspraak maken.
IN de bevestigingsafspraak van de mail wordt er over een verzuimvergoeding gesproken bij een laattijdige annulatie (zie hieronder in vet)
Bij het niet nakomen van uw afspraak, of niet tijdig annuleren (minstens 24 uur op voorhand) zal uw tandarts zich verplicht zien een verzuimvergoeding van 15€ per kwartier aan te rekenen.
Annuleren kan telefonisch of via reply op deze mail, ten minste 24u op voorhand.
Ik ben een week eerder langs geweest met mijn andere zoon (11j) , dat was ook een controleafspraak en die duurde ongeveer 20 minuten.
Men heeft dus wel goed doorgerekend om nu 60 euro te vragen. Ik kan me niet inbeelden dat de volgende afspraak pas een uur later zou zijn.
Ook kan ik er niets aan doen dat mijn kind ziek is geworden tijdens avond en nacht ervoor.
Een verzuimvergoeding van max 30 euro lijkt me redelijker, maar aangezien dit eigenlijk overmacht is, zie ik niet in waarom ik zou moeten betalen.
Wat kan ik doen?